Drømmepose (Voksi-kopi) og 5 punkts-sele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

RumlesMor

Ranarupta skriver:

Jeg har ikke noget billede af vores, men den ligner denne:

Den spændes bare fast med stropperne i siderne og skridtet. Lidt á la en klapvognssele.

Kan du så bruge den inden i drømmeposen?

For mig at se løser det ikke problemet med posen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Ranarupta

RumlesMor skriver:

Kan du så bruge den inden i drømmeposen?

For mig at se løser det ikke problemet med posen...

Ja, det tror jeg. Har ikke prøvet, men forestiller mig dette:

Altså jeg sætter barnet i barnevognsselen og lægger ham derefter i posen. 
Så trækker jeg sele-remmene igennem de tre huller (et i hver side og et i skridtet.

Så lukker jeg posen og putter ham/den i klapvognen. Og så fæstner jeg remmene i klapvognen.

Nu sidder barnet i posen - i klapvognen. 

Anmeld

19. oktober 2010

AD

Hej!

Man skal bruge de godkendte seler (den alm barnevognssele hvor man putter "hængslerne" igennem hullerne og så sætter dem fast i bunden af klapvognen. Barnet har altså selen på inden i posen.

De seler der er fastmonteret er ikke godkendte og man må faktisk ikke forlade barnet når det sidder fast i disse - det står der som regel også i brugsvildledningen. Det er nok fordi de ikke er testet som en rigtig barnevognssele.

Kh Dina der også har en voksi og bruger den meget:-)

Anmeld

19. oktober 2010

Ranarupta

AnneDina skriver:

Hej!

Man skal bruge de godkendte seler (den alm barnevognssele hvor man putter "hængslerne" igennem hullerne og så sætter dem fast i bunden af klapvognen. Barnet har altså selen på inden i posen.

De seler der er fastmonteret er ikke godkendte og man må faktisk ikke forlade barnet når det sidder fast i disse - det står der som regel også i brugsvildledningen. Det er nok fordi de ikke er testet som en rigtig barnevognssele.

Kh Dina der også har en voksi og bruger den meget:-)

Hvad er det for nogle seler, du mener her? Er det klapvognsselen?

Anmeld

19. oktober 2010

RumlesMor

Ved godt at jeg lige nu gentager mig selv...er vist ikke for skarp i dag. Måske er det feber-vildelse?

Men I må altså hjælpe (og bærer over med) mig.

Se lige min tegning. Jeg har kun 3 huler i min pose, markeret med rød tusch. De barnevognsseler jeg kender fæstnes i siderne omkring barnets numse - så jeg mangler altså huller der hvor jeg har tegnet cirkler...?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. oktober 2010

RumlesMor

Ranarupta skriver:

Ja, det tror jeg. Har ikke prøvet, men forestiller mig dette:

Altså jeg sætter barnet i barnevognsselen og lægger ham derefter i posen. 
Så trækker jeg sele-remmene igennem de tre huller (et i hver side og et i skridtet.

Så lukker jeg posen og putter ham/den i klapvognen. Og så fæstner jeg remmene i klapvognen.

Nu sidder barnet i posen - i klapvognen. 

Prøv lige at se min tegning (indlægget før dette), for jeg tror måske ikke vi har huller samme sted....og derfor ikke har samme muligheder?

Anmeld

19. oktober 2010

AD

Ja jeg mener bestemt at de der er fastmonteret i klapvognen ikke er godkendt - det har altid stået på vores klapvogne at selen ikke var en sovesele.

Kh Dina

Anmeld

19. oktober 2010

LISBETH:-)

RumlesMor skriver:

Ved godt at jeg lige nu gentager mig selv...er vist ikke for skarp i dag. Måske er det feber-vildelse?

Se lige min tegning. Jeg har kun 3 huler i min pose, markeret med rød tusch. De barnevognsseler jeg kender fæstnes i siderne omkring barnets numse - så jeg mangler altså huller der hvor jeg har tegnet cirkler...?

Ej det kan jeg da godt se, der er da noget der ikke helt stemmer overens.

Jeg har en org. voksi og der er der ingen problemer, har også sådan en varm sovepose ting fra babysam og der er der heller ingen problemer. Mærkeligt

Jeg tager klapvogns selen ud, lægger posen i klapvognen og sætter så de 2 spænder til barnevognsselen fast i bunden af klapvognen sådan så barnevognsselen er inden i posen. Håber det giver mening ellers tager jeg gerne et billede i aften med en pose og selen :-) Om sommeren tager jeg jo så bare posen ud, og så har hun siddet i barnevognsselen i klapvognen.

Håber du finder en løsning

Hov kom lige til at tænke på, Kan dine seler ikke løsnes altså tages helt ud? for så kan en 5 punks sele for mig af se godt komme i din pose ud fra den tegning du viser. Den skal bare tages ud i den ene ende og så trækkes igennem. og så den man klikker selen i mellem benene i det midterste hul. Åhhh det er så svært og beskrive på skrift. Hvilken klapvogn har du?

Anmeld

19. oktober 2010

Ranarupta

RumlesMor skriver:

Jeg har siddet og kloget mig totalt... 

Jeg prøvede det nemlig, da jeg skulle ud at gå. Og jeg har akkurat det samme som din tegning viser.

Både to clips på barnevognsselen og tre huller i posen, der er "forkert" placeret. 

Det er virkelig irriterende!!!

Anmeld

19. oktober 2010

Ranarupta

AnneDina skriver:

Ja jeg mener bestemt at de der er fastmonteret i klapvognen ikke er godkendt - det har altid stået på vores klapvogne at selen ikke var en sovesele.

Kh Dina

Nå, ok. Nu er jeg med. Forstod ikke før, at du mente som sovesele. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.