Ergonomisk babypude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.695 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

DLM

min søn har fået flad baghoved og jeg har prøvet alt for at han ikke skal sove på baghovedet, men knægten er en roderøv når han sover og får skubbet alt væk jeg ligger for at han skal ligge på siden.

nu har jeg så fået at vide at sådan en pude skulle hjælpe, men virker den er der nogen der har erfaringer med sådan en pude?

hilsen Ditte (mor til en rodemikkel når han skal sove)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

NoName

Asuzi skriver:

min søn har fået flad baghoved og jeg har prøvet alt for at han ikke skal sove på baghovedet, men knægten er en roderøv når han sover og får skubbet alt væk jeg ligger for at han skal ligge på siden.

nu har jeg så fået at vide at sådan en pude skulle hjælpe, men virker den er der nogen der har erfaringer med sådan en pude?

hilsen Ditte (mor til en rodemikkel når han skal sove)

Den virker på Caroline, så vil gerne anbefale den...

Så der var en herinde igår som have en tilsalg.....

Anmeld

20. oktober 2010

DLM

noname skriver:

Den virker på Caroline, så vil gerne anbefale den...

Så der var en herinde igår som have en tilsalg.....

okay håber den virker på ham også..

men er det meningen han skal kunne dreje hovedet fra side til side når han ligger med den? + han stadig er så stort et rodehoved at han triller hans hoved ned fra den

Anmeld

20. oktober 2010

NoName

Asuzi skriver:

okay håber den virker på ham også..

men er det meningen han skal kunne dreje hovedet fra side til side når han ligger med den? + han stadig er så stort et rodehoved at han triller hans hoved ned fra den

Ja de skal kunne dreje hovedet, de skal jo ikke fixeres når de skal sove...

nu ved jeg ikke hvor gamel han er, men caroline er 12 uger og hun ligger med den om natten, hun roder ikke ud af den...

Anmeld

20. oktober 2010

bagger26

Sundhedsstyrelsen anbefaler den ikke, den kan give problemer med nakke og ryggen i stedet for så, så jeg ville turde bruge den.

Mine børn har også haft skæve baghoveder. Min søns hoved blev rette ved hjælp af fys, og min datters ved hjælp af kiropraktor, har godt set puden, men kunne ikke finde på at bruge den.. De blev begge født hurtigt, og det kan give lidt stivhed i nakken, ikke noget man nødvendigvis kan se på dem sådan lige umiddelbart, men det viser sig ofte ved at de for en favoritside at ligge med hovedet, måske det er værd at få din sundhedsplejerske med indover...

Anmeld

20. oktober 2010

DLM

bagger26 skriver:

Sundhedsstyrelsen anbefaler den ikke, den kan give problemer med nakke og ryggen i stedet for så, så jeg ville turde bruge den.

Mine børn har også haft skæve baghoveder. Min søns hoved blev rette ved hjælp af fys, og min datters ved hjælp af kiropraktor, har godt set puden, men kunne ikke finde på at bruge den.. De blev begge født hurtigt, og det kan give lidt stivhed i nakken, ikke noget man nødvendigvis kan se på dem sådan lige umiddelbart, men det viser sig ofte ved at de for en favoritside at ligge med hovedet, måske det er værd at få din sundhedsplejerske med indover...

det var min sunhedsplejerske der anbefalede den

Anmeld

20. oktober 2010

DLM

noname skriver:

Ja de skal kunne dreje hovedet, de skal jo ikke fixeres når de skal sove...

nu ved jeg ikke hvor gamel han er, men caroline er 12 uger og hun ligger med den om natten, hun roder ikke ud af den...

jo selvfølgelig skal de kunne bevæge sig men han triller helt ned af den han er 4 måneder

Anmeld

20. oktober 2010

bagger26

Asuzi skriver:

det var min sunhedsplejerske der anbefalede den

okay.. Min sagde klart nej.. Kan lige prøve at finde nogle links...

http://www.voresborneborn.dk/alt-indhold-i-sektioner/32-kost-sundhed/2226-bevaegelse-mod-fladt-baghoved?showall=1

(det med puden står under afsnittet "madrassen er vigtig")

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDSTYR&id=12660

Men min egen erfaring siger, at når de bliver mere mobile, så ændre det flade baghovede sig meget, så længe du sørger for han ligger så meget på maven som muligt. Ikke sidder i skråstol og autostol for længe, det kan nemlig også gøre baghovedet fladt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.