Blodprøver normalt. Ved endnu ikke med mandligt kønshormon??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

heisamig

Hej ladies.

Jeg har før skrevet herinde om pco - nu har jeg ringet til lægen fået svar på mine blodprøver. Om mine mandlige kønshormoner er forhøjet ved de ikke endnu, men svaret på alle de andre blodprøver er helt normalt. Han sagde noget med både hvordan ægget modnes, om det kommer rigtig ned i æggelederen (kan det ikke passe??) osv osv...

ØHHH????? Så nu er jeg vare vildt forvirret. Det er vildt dejligt at alt andet er normalt - så må vi se med testestoronen. Men hvilket betydning vil det have for mig og mine chancer for at blive gravid???? Hvis alt andet er normalt, ved I så hvilken invirkning evt forhøjet mandlige kønshormoner vil have?

Please nogel kloge bud_D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Filuka

Vi troede også først at jeg havde pco - men alle værdierne i blodprøven var normale undtaget mandligt kønshormon der var forhøjet. Jeg har ægløsning hver måned med en lidt længere cyklus. Vi er i barnløshedsbehandling og er placeret i kategorien: "uforklarligt barnløse".

Min mand har let nedsat sædkvalitet, men om mine forhøjede androgener er skyld i at vi ikke er blevet gravide på naturlig vis, ved jeg ikke.

Anmeld

19. oktober 2010

heisamig

Det er netop min situation - eller dvs jeg ved ikke om jeg har ægløsning hver gang - det regner jeg med, når alt i prøverne er normalt? Men ellers også en lidt forlænget cyklus.... Uh jeg ville sådan ønske, at det bare ville virke på naturlig vis...

Anmeld

20. oktober 2010

ncd-76

Jeg har også fået svar på mine blodprøver - de så fine ud. Men har heller ikke fået svar på androgen-status endnu (er det mandlige kønshormoner???)

Min mand har let nedsat sædtal men dem der er er rigtig fine og friske, så vi burde blive gravide naturligt, hvis min HSG scanning er ok, men den skal jeg først have tirsdag.

Anmeld

21. oktober 2010

heisamig

Dejligt med en i helt samme situation Hvad er en HSG-scanning??

Anmeld

21. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

heisamig skriver:

Dejligt med en i helt samme situation Hvad er en HSG-scanning??

HSG kan du læse om her:

http://www.fertilitetsguiden.dk/?p=169

Anmeld

21. oktober 2010

heisamig

Tak Jamen skal jeg mon så også have lavet sådan en? Jeg forstod på det min læge sagde, at alt med hensyn til mine æg var fint (kort fortalt. Altså både modning og at de kom ned så de kunne befrygtes osv). Men det kan man altså kun se ved en scanning???

Anmeld

21. oktober 2010

ncd-76

Min læge sagde, at alt lyder til og ser ud til, at jeg har ægløsning men man ved ikke om der er fri passage for ægget før man har fået en HSG scanning (kontrastvæske-skanning), så sådan en SKAL du have lavet.

Din læge kan ikke uden scanning sige om der er fri passage, så det er noget sludder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.