tænder, mad, søvn og pasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Eliza/lykke

Jeg vil gerne vide lidt om jeres unger på 5-6 mrd., hvordan det er med tænder, mad, søvn osv.

1) Elizabeths gummer klør, og vi kan se, at der er to fine tænder lige under overfladen, den ene er meget synlig. Går der længe før den rigtig bryder igennem?

2) Hvor meget grød spiser jeres babyer til et måltid i gennemsnit? En hel portion eller ½ portion? Sidde de i højstol? Hvad tid spiser I aftensmad?

3) Hvordan er søvnen hos jer? Føler I den er styret af maden eller af trætheden?

Sidst mens ikke mindst - vi var på besøg i vuggestue igår. Og det gik bare så godt. De er så søde alle sammen. De har haft stort set alle deres børn fra de var 5 mrd., så Elizabeth er heldigvis ikke et særtilfælde, når hun begynder som 6 mrd.. Det var rigtig dejligt at få afvide.

Hej fra Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

missie20

Eliza/lykke skriver:

Jeg vil gerne vide lidt om jeres unger på 5-6 mrd., hvordan det er med tænder, mad, søvn osv.

1) Elizabeths gummer klør, og vi kan se, at der er to fine tænder lige under overfladen, den ene er meget synlig. Går der længe før den rigtig bryder igennem?

2) Hvor meget grød spiser jeres babyer til et måltid i gennemsnit? En hel portion eller ½ portion? Sidde de i højstol? Hvad tid spiser I aftensmad?

3) Hvordan er søvnen hos jer? Føler I den er styret af maden eller af trætheden?

Sidst mens ikke mindst - vi var på besøg i vuggestue igår. Og det gik bare så godt. De er så søde alle sammen. De har haft stort set alle deres børn fra de var 5 mrd., så Elizabeth er heldigvis ikke et særtilfælde, når hun begynder som 6 mrd.. Det var rigtig dejligt at få afvide.

Hej fra Lone

Hejsa.

Frederik er nu 6 måneder og 10 dage, men er fortidlig født med 5,5 uge. Så kost mæssigt er han ca. 3 uger bagud. Han har ingen tænder endnu. Min sp siger det går hurtigt med tandfrembrud.

Mellem 4-6 måneder skal de små pus ca. have 2 måltider grød. Det får Frederik, han får ved frokost tid hjemmelavet grød, men 1-2 tsk hjemmelavet frugtmos. Til aftensmad får han kartoffelmos med en anden slgs grønsag,igår var det broccoli. Det skema jeg har fået står der de skal ca. have 5 måltider i løbet af dagen inc. mme eller modermælk. Frederik spiser næsten op af både grød og mos, som han elsker. Han siger mmmh ved hver skefuld hehe.

Frederik sover 3 små lurer i løbet af dagen som varer ca. 3 kvarter.Men nu driller han mig i øjeblikket og vil allerede i seng kl. 18.30. Men har købt en bog af Helen netsundhedsplejersken hvor der står beskrevet hvordan du rykker hans nattesøvn,ved at rykke hans formiddagslur 15 min. for hver dag. Til ønsket tidspunkt for godnat.

Lyder godt med at de ved og har prøvet at passe smådan nogle små pus. Det giver sådan en ro i ens moderhjerte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.