Hvad kan man forvente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2010

Anonym trådstarter

For at gøre en lang historie kort, så har jeg fået konstateret en fødselsdepression som jeg har gemt på de sidste snart 4 år.

Kom for 1½ mdr. siden i medicinskbehandling (Som stadig ikke kører optimalt, da jeg har skiftet en gang undervejs og nu får noget for min angst samtidig med, som jeg startede på for 4 dage siden) og er samtidig startet op med psykologsamtaler her for små 4 uger siden.

Jeg har været afsted 3 gange, og for at være ærlig så føler jeg virkelig ikke at jeg får noget ud af det.
Jeg føler virkelig at det er spild af tid, men prøver hele tiden at "oppe" mig før jeg skal afsted og se på det med nye øjne.

Der første 2 gange har vi snakket lidt om alt det jeg går og rumsterer med, og her 3. gang troede jeg virkelig at hun ville gå lidt i dybden med de ting der går mig på.

Men desværre.
Vi brugte en time på slavisk at drøfte hvad jeg bruger tiden på når jeg går herhjemme, og derefter fandt hun en blok og et parfarver frem og så skulle jeg øve mig i at "male hvordan jeg har det indeni"
Næste gang ville hun lave nogle øvelser med mig, så jeg kan lære at slappe af.
Det er bare slet, slet ikke mig
Jeg har brug for lidt andre redskaber for at komme ud på den anden side.
Jeg har ikke lyst til at sidde og male sort og blå og hvis jeg havde lyst til at lære afspænding, havde jeg meldt mig til yoga - hvilket også er en del billigere end de penge jeg smider ud hver gang på trods af henvisning.

Hvad kan jeg forvente af en psykolog?
Og kan jeg overhovedet forvente noget endnu?

Er det nogen der har lyst til at dele ud af jeres egne erfaringer?

Min læge har luftet tanken om en psykiater, hvis jeg ikke snart fik en bedre effekt af medicinen - Er det mon en bedre løsning?

Jeg er virkelig frustreret og håber og ønsker virkelig snarlig bedring!
Jeg visner af at blive ved med at gå sådan her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

For at gøre en lang historie kort, så har jeg fået konstateret en fødselsdepression som jeg har gemt på de sidste snart 4 år.

Kom for 1½ mdr. siden i medicinskbehandling (Som stadig ikke kører optimalt, da jeg har skiftet en gang undervejs og nu får noget for min angst samtidig med, som jeg startede på for 4 dage siden) og er samtidig startet op med psykologsamtaler her for små 4 uger siden.

Jeg har været afsted 3 gange, og for at være ærlig så føler jeg virkelig ikke at jeg får noget ud af det.
Jeg føler virkelig at det er spild af tid, men prøver hele tiden at "oppe" mig før jeg skal afsted og se på det med nye øjne.

Der første 2 gange har vi snakket lidt om alt det jeg går og rumsterer med, og her 3. gang troede jeg virkelig at hun ville gå lidt i dybden med de ting der går mig på.

Men desværre.
Vi brugte en time på slavisk at drøfte hvad jeg bruger tiden på når jeg går herhjemme, og derefter fandt hun en blok og et parfarver frem og så skulle jeg øve mig i at "male hvordan jeg har det indeni"
Næste gang ville hun lave nogle øvelser med mig, så jeg kan lære at slappe af.
Det er bare slet, slet ikke mig
Jeg har brug for lidt andre redskaber for at komme ud på den anden side.
Jeg har ikke lyst til at sidde og male sort og blå og hvis jeg havde lyst til at lære afspænding, havde jeg meldt mig til yoga - hvilket også er en del billigere end de penge jeg smider ud hver gang på trods af henvisning.

Hvad kan jeg forvente af en psykolog?
Og kan jeg overhovedet forvente noget endnu?

Er det nogen der har lyst til at dele ud af jeres egne erfaringer?

Min læge har luftet tanken om en psykiater, hvis jeg ikke snart fik en bedre effekt af medicinen - Er det mon en bedre løsning?

Jeg er virkelig frustreret og håber og ønsker virkelig snarlig bedring!
Jeg visner af at blive ved med at gå sådan her

Stakkels lille dig
Jeg tror du slet og ret trænger til at snakke og fortælle.
Om og om igen..vende og dreje, se alt hvad du har oplevet fra alle mulige vinkler indtil du har fået fortalt det og læsset det af, sådan at du kan komme videre.

Jeg synes også du skal se at finde dig en anden psykolog.
Der findes mange af slagsen, og bare fordi du har fået en papnakke, så er det ikke ensbetydende med at den næste vil være sådan.

Jeg fik også henvisning til en for en del år siden, da min fødselspsykose brød ud i lys lue.
Og jeg siger dig, det var det mest latterlige jeg endnu har oplevet.
Jeg troede jeg endelig kunne få læsset af, men næ nej.
Det første psykologdamen gjorde var at hive et gult æggeur op af skuffen...stille det på en time, og så gik hun igang med at snakke om mine forældre 
Mine forældre..jeg ber dig..hvad i alverden havde de at gøre med at jeg havde oplevet en masse traumer i min graviditet, mistet 3 børn inden jeg fik min datter, at min x var blevet alkoholiker og lå i med andre damer, at der var en bil der kørte ind i os 2 mdr før fødslen, at jeg havde den mest traumatiske fødsel som tænkes kunne osv osv.
Flere gange prøvede jeg på at få kvindemennesket til at snakke om det JEG ville og havde behov for, men næh nej...det blev der ikke noget ud af...og så det æggeur der stod og tikkede.

Da det endelig sagde ding, rejste jeg mig op, smed 200 kr, som var prisen dengang, og sagde ligeud at magen til pjat, havde jeg aldrig nogen sinde før været ude for, og at jeg IKKE skulle have en ny tid. Og så gik jeg.
Da jeg fortælte min læge historien fnisede hun først lidt over det med æggeuret, og det endte med vi begge var ved at brække os af grin.
Hun spurgte om jeg ville finde en anden, men jeg mente at det havde jeg ikke spor lyst til.

Først nogle år senere mødte jeg et menneske, der havde forstand på og var uddannet til at hjælpe mennesker til at behandle den slags traumer ved hjælp af samtaleterapi, og jeg fandt endelig tilbage til mig selv. Og den endelige helbredelse kom den dag jeg fik mit barn nr 2.

I dag ved jeg, at der findes meget dygtige og kompetente psykologer, men det kræver også at man melder ud fra starten, hvad det er man forventer, der skal snakkes om.

Men jeg er lige her til at lytte, for jeg har siden selv hjulpet mange til at få løst op for alle de ting der ligger og trykker, så du kan altid skrive til mig....og jeg bruger ikke pensler og farver...og heller ingen gule æggeure

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.