Skal starte i vuggestue til november - Hvad skal der købes??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.073 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

Frøken Sørensen

Så skal vores dejlige dreng starte i vuggestue her om 2 uger... Sikke tiden går stærkt  Han er næsten 10 mdr. når han skal starte. Han kravler, men går ikke endnu.

Men som overskriften lyder... Hvad købte i da jeres barn startede i vuggestue i vintersæsonen?

Jeg har købt flyverdragt og vinterjakke, handsker og huer, en taske til opbevaring.

Jeg skal have købt sutter med navn på. Vil udover dette købe et sæt termotøj, sutsko, og nogle regnbukser med foer og seler i.

Men hvad skal man ellers køber?

Og hvad bruger jeres børn af fodtøj? Altså de er jo nok ikke ude på samme måde som børnehavebørnene, men han skal jo have noget på fødderne når de endelig er. Men er det ikke dumt at købe rigtige støvler når han ikke går endnu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

serinasmor

umiddelbart tror jeg han skal have et par regnbukser ( dem med seler) og et par regnfutter ... han skal ikke nødvendigvis have rigtige sko før han kan gå ( hvad jeg har hørt i hvert fald )... og så ville et par varme futter til indendørs brug sikkert heller ikke være ad vejen

Anmeld

18. oktober 2010

Frøken Sørensen

serinasmor skriver:

umiddelbart tror jeg han skal have et par regnbukser ( dem med seler) og et par regnfutter ... han skal ikke nødvendigvis have rigtige sko før han kan gå ( hvad jeg har hørt i hvert fald )... og så ville et par varme futter til indendørs brug sikkert heller ikke være ad vejen

Ja regnbukser med seler og futter til indendørs brug har jeg også på min liste

Jeg havde også overvejet de regn futter, men synes bare jeg har hørt så meget om at de falder meget nemt af.!!?

Anmeld

18. oktober 2010

serinasmor

Gitte85 skriver:

Ja regnbukser med seler og futter til indendørs brug har jeg også på min liste

Jeg havde også overvejet de regn futter, men synes bare jeg har hørt så meget om at de falder meget nemt af.!!?

hmmm der må jeg blive dig svar skyldig ... serina er nemlig ikke startet i dp endnu ... og jeg tror faktisk hun når at gå inden da så regnfutter bliver nok ikke en del af hendes ellers bugnende gardarobe .... hvis det regner inden hun starter i dp så bliver vi bare indenfor

jeg synes bare at have hørt så meget godt om de regnfutter herinde ... hmmm forvirret  

Anmeld

18. oktober 2010

hannetheis

Gitte85 skriver:

Så skal vores dejlige dreng starte i vuggestue her om 2 uger... Sikke tiden går stærkt  Han er næsten 10 mdr. når han skal starte. Han kravler, men går ikke endnu.

Men som overskriften lyder... Hvad købte i da jeres barn startede i vuggestue i vintersæsonen?

Jeg har købt flyverdragt og vinterjakke, handsker og huer, en taske til opbevaring.

Jeg skal have købt sutter med navn på. Vil udover dette købe et sæt termotøj, sutsko, og nogle regnbukser med foer og seler i.

Men hvad skal man ellers køber?

Og hvad bruger jeres børn af fodtøj? Altså de er jo nok ikke ude på samme måde som børnehavebørnene, men han skal jo have noget på fødderne når de endelig er. Men er det ikke dumt at købe rigtige støvler når han ikke går endnu?

jeg ville helt klart ringe og høre vuggestuen hvad de helst vil have når han ikke kan gå endnu.

for har hørt nogle vuggestuer gerne vil at børnene har en form for sko på når de er ude og andre siger at regnfutter er fint, da de små ikke er ret meget ude af gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.