Hvis faren ikke skriver under

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

skøjte-prinsessen

hej alle sammen, hvad sker der hvis faren ikke vil skrive under på faderskabs tingen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

thildemus

Ingenting. Du skal opgive hvem faderen er. Hvis han benægter bliver der foretaget en faderskabsbestemmelse. Når prøven viser at han er faderen, bliver han vist igen bedt om at tage stilling. Men i sidste ende skal han jo nok ende på papirerne om han vil det eller ej.

Anmeld

18. oktober 2010

A&F

Hej

Jamen hvis der ikke bliver registreret en far, begynder en faderskabssag. Ifølge §7 i børneloven. Og her kommer statsforvaltningen ind.

Så hvis du ved hvem faderen er, eller om der skulle være en anden far, så skal du berette det, og så vil der blive foretaget DNA på de mulige fædre.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Dandiann skriver:

hej alle sammen, hvad sker der hvis faren ikke vil skrive under på faderskabs tingen?

Så får han et brev om han vil anerkende faderskabet, og hvis han bliver ved med at nægte, skal der tages DNA prøver og han kan til sidst blive "dømt" som far i retten...

Anmeld

18. oktober 2010

skøjte-prinsessen

A&F skriver:

Hej

Jamen hvis der ikke bliver registreret en far, begynder en faderskabssag. Ifølge §7 i børneloven. Og her kommer statsforvaltningen ind.

Så hvis du ved hvem faderen er, eller om der skulle være en anden far, så skal du berette det, og så vil der blive foretaget DNA på de mulige fædre.

ved godt hvem faren er, men han er ikke så glad for at jeg er gravid og skred. men ved ikke om han vil skrive under, hans navn står allerede som faren han har bare ikke skrevet under og ved ikke om han stadig er bange eller hvad, for han dukkede ikke engang op til scanningen i fredags

Anmeld

18. oktober 2010

A&F

Det er jeg ked af at høre ven

Jeg håber han vedkender faderskabet. Ellers blander statsforvaltningen sig.

Jeg håber det ender godt.

Anmeld

18. oktober 2010

Lillefe

Dandiann skriver:

ved godt hvem faren er, men han er ikke så glad for at jeg er gravid og skred. men ved ikke om han vil skrive under, hans navn står allerede som faren han har bare ikke skrevet under og ved ikke om han stadig er bange eller hvad, for han dukkede ikke engang op til scanningen i fredags

Ok det er din kæreste han har måske pludseligt fortrudt..?

Anmeld

18. oktober 2010

skøjte-prinsessen

Perl skriver:

Ok det er din kæreste han har måske pludseligt fortrudt..?

altså vi ville gerne have børn sammen, men han ville ikke have det her da det ikke var planlagt, men som jeg ser det. Barnet er ønsket, kom bare på et dårligt tidspunkt. men håber han kommer tilbage og at han skriver under...

Anmeld

18. oktober 2010

Lillefe

Dandiann skriver:

altså vi ville gerne have børn sammen, men han ville ikke have det her da det ikke var planlagt, men som jeg ser det. Barnet er ønsket, kom bare på et dårligt tidspunkt. men håber han kommer tilbage og at han skriver under...

ok.. hmm..

Anmeld

18. oktober 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Min ældste søns far ville heller ikke skrive under, og han ville have jeg skulle skrive faren som ukendt.

Men da jeg så havde født, skrev jeg ham jo alligevel på hvilket han godt viste jeg ville gøre.... Han har og har aldrig haft kontakt til min søn!

Han blev indkaldt til blodprøverne, men blev første gang forhindret, Hmmmm.... Han ringede 5 minutter før til sygehuset at han ik kom! Og anden og tredje gang mødte han heller ikke op.... 4 gang havde amtet bedt politiet tage ud på hans bopæl eller arbejdsplads og køre ham op for at få taget blodprøve. For det var så tydeligt at det var fordi han forsøgte at slippe udenom.

Der kom svar, og som jeg jo viste var han faren. Han fik så mulighed for at anderkende sig faderskabet på baggrund af blodprøverne. Men ville han stadig ikke. Så det kom for en dommer, og han blev dømt til at være far!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.