Forstoppelse....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.935 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

Faith

Den ene af vores 4 måneder gamle drenge har ikke haft afføring siden i onsdags... Han prutter helt estremt, men der kommer ingenting. Han virker dog ikke forpint. Han får udelukkende MME (en blanding af Nan 1 og grøn Allomin), og der plejer ikke at være problemer.

Nu overvejer vi kraftigt laktulose, men hvor meget giver man? Og er der andre alternativer? Må man fks give ham lidt sveskegrød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

AnnePedersen

uha skynd dig at gøre noget..... det er ikke lang tid siden vi har været indlagt hvor hun havde forstoppelse ( vi opdagede det ik da hun havde afføring, men det viste sig at det stoppede til som en kegle så der stadig var noget der ku komme ud) .... de virker ikke utilpas endnu de små men når det skal ud så skriger de. hele enden kan vende ud.

mme er god til at gøre dem forstoppet. at give 2 produkter kan være hård for deres mave..... vi giver kun den grønne syrnet allomin. det er godt for maven. Vores pige får så også movocol pga indlæggelsen. Men jeg vil anbafale dig at ringe til din sp eller læge og få klar besked med det samme. laktulose er ikke det bedste produkt fik vi af vide på sygehuset men hvis man ikke har andet er det ok. Men ring og få besked.

Bare ordet forstoppelse giver mig kuldegysning nu for det er ikke sjovt når de skriger og det gør så ondt på dem.

Anmeld

18. oktober 2010

Eliza/lykke

smillaluna skriver:

Den ene af vores 4 måneder gamle drenge har ikke haft afføring siden i onsdags... Han prutter helt estremt, men der kommer ingenting. Han virker dog ikke forpint. Han får udelukkende MME (en blanding af Nan 1 og grøn Allomin), og der plejer ikke at være problemer.

Nu overvejer vi kraftigt laktulose, men hvor meget giver man? Og er der andre alternativer? Må man fks give ham lidt sveskegrød?

Hej med dig

Min datter er 5 mrd. Vi har altid givet syrnet MME, men hun fik forstoppelse alligevel. Hun havde heller ikke prut i op til en uge. Først gjorde vi ikke noget, tog det helt roligt - men så begyndte hun at presse, presse, græde, vride sig, og det var tydeligt, at hun var forstoppet.

Lægen gav os først: Microlax, som man tømmer op i endetarmen. Der går 15 min. så skider de. Og alt kommer ud.

Derefter skulle vi give hende laktulose 5 ml pr. dag til prutten var meget vandet. Hvis der gik mere end 3 dage før næste prut, skulle vi øge laktulosen til 10 ml pr. dag. Man giver det på en lille sprøjte fra apotektet.

Vi gav det om morgenen på puslebordet og igen om eftermiddagen - 5 ml morgen og 5 ml eftermiddag, så hun ikke sked om natten.

Den dag i dag skal hun stadig have laktulose, fordi hun er begyndt på grød, og har haft forstoppelse igen. Og så er der sørme også en tand på vej - dejlig cocktail.

SÅ:

1) microlax håndkøb - få ham tømt ud nu.

2) Laktulose op til 10 ml om dagen

Svedskemos er svært at regulerer.. og laktulosen skader ikke tarmen, det er naturligt for den. Stop når prutten bliver meget vandet, så ned på 5 ml pr. dag. Gerne i 2-3 uger.

KNUS

Anmeld

18. oktober 2010

K&S

smillaluna skriver:

Anton havde også meget kraftig forstoppelse på et tidspunkt - vi gav ham også Microlax for at "få hul på proppen" - og så giver vi (stadig) Lactulose - 10% af hans daglige MME-indtag (120ml = 1,2ml) - han får det så i hver flaske, så han får det løbende igennem dagen og ikke kun morgen/aften - det virker...!

Katja

Anmeld

18. oktober 2010

Faith

Tusind tak for jeres svar! Jeg vil straks skride til handling.

Er det nødvendigt at ringe til lægen inden jeg giver mikrolax eller laktulose, eller tror i bare jeg kan forsøge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.