Hej piger.
Jeg skriver anonymt, da jeg ikke ved om der er nogle af mine kollegaer herinde. Har ikke lyst til at min arbejdsplads skal vide noget, da mine planer udelukkende er på tankeplan indtil videre.
Jeg arbejder som sygeplejerske, hvilket jeg på mange måder er glad for. Men pga. en række psykiske problemer, bla. dyb depression og bulimi i ca 15 år, har jeg haft meget svært ved at passe mit arbejde.
Problemet ligger nok mest af alt i at det er svært som psykisk syg at tage sig af andre mennesker, når man dybest set er et kæmpe kaos indeni. Ens egne problemer og følelser bliver skubbet i baggrunden og bryder så ud i lys lue når man har fri og får tiden til at spekulere over ens egen situation.
Jeg har været ansat i 3 stillinger som sygeplejerske, og alle 3 arbejdsforhold er endt på en dum måde. Når jeg begynder at få det rigtig svært med mig selv, begynder jeg at melde mig meget syg fordi jeg ganske enkelt ikke magter at tage på arbejde og være der for andre mennesker. Det er der selvfølgelig ingen arbejdsgivere der kan være tjent med, og det er altid endt med at jeg er blevet sygemeldt for at hellige min tid til behandling for mine psykiske lidelser.
Jeg er nu "tørlagt" bulimiker takket være intensiv behandling gennem halvandet år, men min depression spøger stadig på trods af at jeg får flere forskellige psykofarmaka. Jeg ser mig selv som et meget skrøbeligt menneske som knækker nemt, og jeg tror ikke jeg egner mig som sygeplejerske, i hvert fald ikke som tingene er nu.
Men hvad skal jeg så??? Jeg kan overhovedet ikke greje hvad jeg har lyst til og hvad jeg ville kunne klare. Allerhelst ville jeg gerne fralægge mig det kæmpe ansvar det er at være sygeplejerske, og evt. komme ud i et flexjob. Har ærlig talt osse overvejet førtidspension.....
Er der nogen herinde som har forstand på systemet som kan råde mig i forhold til min arbejdssituation? Jeg er i syv sind!
Anmeld