tredagsfeberen - nogle erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. august 2008

Assi

Jeg tror måske min pige har fået tredagsfeberen. Hun fik feber torsdag aften og den er først faldet her i eftermiddag (den har ligget mellem 38 og knap 40). Nu er den på 37,8, og hun har nu fået et udslæt over brystkassen,ryggen og ansigtet. Det lyder jo meget som tredagsfeberen, men det der undrer mig er, at jeg har læst, at det sjældent er i ansigtet... Er der nogle af jer der har prøvet det? Eller er det mon noget helt andet hun fejler? (?)
Jeg vil ringe til lægen i morgen..men tænkte at nogle af jer måske havde nogle erfaringer ;)
Bonusspg: Nogle der ved hvornår de må komme i inst. igen, når de har haft sygdommen?

Vh Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2008

bette

det lyder som 3 dags feber.. min mikkel havde det også i hele ansigtet..

det må bare ikke være sådan nogen knopper.. du ved som du kan røre ved og følels som en bule.. men mere sådan plamage agtigt..
pletter som er flade.. haha syg forklaring.. men håber du forstår

det er ikke nødvendigt at lægen ser på det.. men du kan selvfølgelig lige ringe for at være sikker..

men det er ik noget alvorligt.. bare bebs ikke er alt for sløv og du kan komme i kontakt med hende.

3 dags feber mindes jeg ikke at det smitter.. jeg fik ihvertfald ikke af vide af min læge at jeg skulle holde ham hjemme..

Anmeld

3. august 2008

twinboys

Barnet er sygt, hvis almentilstanden er påvirket eller barnet har feber...

Barnet betragtes som rask, hvis det kan klare at være i dagplejen, vuggestuen eller børnehaven... Og selvfølgelig deltage i de almindelige aktiviteter ude og inde...

Ønsker dig god bedring til den lille pus...:)

Mvh Majbritt

Anmeld

3. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Så snart hun er feberfri og frisk er hun klar til bh igen :) Jesse har også haft det og det lyder rigtig meget som 3 dagsfeber. Udslættet forsvinder igen efter ca. 24 timer. Min var virkelig yndig at se på - det eneste ikke plettede sted var tissetrolden :P

God bedring

(H)

Anmeld

3. august 2008

Assi

Tak for det piger! :P Dejlig med hurtig respons! Hvem har brug for lægen, når der er så mange kloge hoveder herinde :))

(H)

Anmeld

4. august 2008

Alexander&Lærke

Hej Astrid

Øv hvor træls at hun har haft feber, og det tyder meget på at det er 3 dages feber med det udslet som du beskriver. Vi troede nemlig at Alexander havde haft det eller dvs. hans farmor troede at han havde det fordi han fik sådan et udslet som lignede det må får efter 3 dages feber, Det har så siden vist sig at det er en allerisk reaktion på noget creme kan ikke kan tåle. Men måske lægen har afklaret det for dig idag...:D

Et hun begyndt i ins. eller skal hun til det nu her??;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.