Anonym skriver:
Jeg hader det faktum, at jeg skal se min eks igen og igen....jeg har ikke født endnu, men har termin om en uges tid fra d.d.
Jeg vil IKKE se min eks på hospitalet, men kontakter ham, så han kan se sin søn derinde. Men jeg vil ikke være i lokalet, eller i nærheden deraf, når han kommer... Han er gået fra mig 2½ md. før termin ca., og jeg skylder ham intet! Han forlod mig på baggrund af småting, og han snakkede ikke engnag med mig derom... egoistisk og alene tog han beslutningen. Han tog min sikre fremtid væk, fra den ene dag til den anden... kan jeg ALDRIG tilgive 
Jeg er en person, som sætter andres behov før mine egne, men nu må jeg prøve anderledes, for at beskytte mig selv! Han smuttede for at beskytte sig selv, han ville ikke være med mig, da han skulle leve op til nogle forventninger (hjælpe til derhjemme!!!), og nu må jeg tænke på mig selv, og beskytte mig mod ham, så jeg kan blive en god mor for vores barn. Men hvordan, når han har krav på samvær? Han vil se vores søn, og det skal han selvfølgelig også, men jeg kan ikke engang selv vælge hvornår, men SKAL snakke med ham om det! Hader den tanke... han er smuttet fra os, kæmpede ikke... gik bare. Nu skal jeg så se ham igen, den mand, som jeg hader og afskyr mest i hele verden... det er så svært! Aner ikke hvordan jeg kommer videre... hader, men vil også gerne samarbejde... men hvorfor? 
Er ked, blev forladt i den tid, hvor jeg aller mest havde brug for støtte... er flyttet tæt på min familie nu. Der føler jeg mig sikker... men sikkerheden bristets hver gang jeg tænker på, at han skal komme i mit hjem, i min hver dag og være en del af min hverdag, på hans præmisser... klamt, vammelt....hader det!
Surt opstød fra mig... ville bare af med tankerne, selvom de kommer igen og igen hele tiden.
hvor jeg kender det. blev godt nok ikke forladt inden jeg skulle føde, men min datter far er den størte nar på jorden.
men ville bare lige skrive et knus og sige at selvom du skriver du aldrig kan tilgive ham, så er det altså virkelig vigtig at du gør det alligevel. ikke for hans skyld, men for DIN egen og jeres barn.
jeg tror ikke man er i stand til at komme videre for man har tilgivet. så tilgiv, men glem ikke.
ved godt det er virkelig svært.
med hensyn til samvær, så synes jeg i skal snakke sammen (selvom du ikke har lyst ) da det jo vil være det bedste for jeres barn, at mor og far ikke hader hinanden, men kan snakke om deres barn uden at være uvenner også i fremtiden.
det er ikke fedt for et barn at stå mellem to forældre som hver især har noget dårligt om hinanden at sige. tror mig jeg kender det.
kæmpe knus