Job eller ikke job....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Det er et barselsvikariat som skal besættes hurtigst muligt. I oplægget stod der faktisk 18.10 - men det er jo idag, så de forventer nok at man skal starte rimeligt hurtigt.

Jeg har været til sådan et intro-sygemeldingsmøde på kommunen, og der fik vi at vide at vi ikke måtte søge job under sygemeldingen. Jeg synes ikke jeg kan google mig frem til nogle regler, så jeg er jo lidt i tvivl om hvad konsekvensen kan være ved at gøre det alligevel, hvis der altså er én (konsekvens)...

Ja, det kan jeg godt se. Tag chancen og se, hvad det munder ud i. Du har jo reelt ikke gjort noget for direkte at søge jobbet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Kildebakken

Anonym skriver:

Virkelig?? Så vil jeg ikke!

Det vil også give mig en transporttid på ca. 1 time hver vej, så man kan sige at det er ret mange ting som vil ændre sig, og hvis jeg så ikke er helt klar, så risikerer jeg jo at ryge helt tilbage i et sort hul......

Jeg tror jeg tager resten af året hjemme, som lægen anbefaler. Så må vi klare os med et par måneder på dagpenge intil jeg får et job i det nye år....

Rikke

Det lyder som en god beslutning - det er jo positivt at du ligefrem bliver kontaktet af en arbejdsgiver og du vil helt sikkert kunne finde et godt arbejde næste år også.

Når man er sygemeldt med stress kører der ofte en masse tanker rundt, man vil gerne yde sit allerbedste og det er måske ikke godt nok synes man, så at stile mod arbejdsmarkedet nu kan være et tegn på at du ikke helt har fået ro til at vurdere hvad der er bedst for dig? 

Hvis tiden nu skal udnyttes konstruktivt må du arbejde med dit stress og forsøge at finde værktøjer inde i dig selv, så det ikke kommer igen. Det er kun dig som har det sidste ansvar for dig.

Så godt valg:-)

Anmeld

18. oktober 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jeg går pt. sygemeldt med stress/depression, og er samtidig blevet opsagt fra mit job.

I slutningen af sidste uge blev jeg kontaktet via Jobindex, og har mailet lidt med et større finans-firma og hun har nu bedt mig om at sende et cv.

Jeg er stadig ikke "rask" og jeg må jo rent faktisk ikke søge job når jeg er sygemeldt. Jeg synes bare at det her ville være en rigtig god mulighed lige nu, hvor jeg samtidig er i tvivl om hvad jeg vil i fremtiden. Det er et 1-årigt barselsvikariat på 30 timer ugentligt.

Så jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg skal sende hende mit cv (som jeg så først lige skal ha fremstillet) eller om jeg skal sige fra??

Jeg fratræder først min nuværende stilling 31.12, og skal være sygemeldt resten af året - men jeg vil jo helst heller ikke gå glip af noget jobmæssigt...men jeg ved jo slet ikke om jeg kan klare at starte job allerede nu....

What to do????

Jeg har stået i samme situation som dig. Jeg var sygemeldt pågrund af stress fra mit tidligere arbejde. Jeg gik tilk stresspsykolog og mindfullness for at få styr på tingene. Min psykolog sagde til mig at det er sundt stadig at søge job selvom man ikke må fordi det holder en igang og man blive bekræftet i man stadig godt kan. Jeg søgte så 10 stillinger kom til samtale til 5 på 4 uger og har idag sagt ja til et job. Det var super motiverende for mig og det gjorde mig mere "rask" fordi jeg ikke skulle tilbage til det gamle job. Da det var jobbet der gjorde mig syg var det en hel befrielse at klippe snoren til det job og ikke føle mig forpligtet overfor dem længere, især ikke efter den behandling jeg fik af det på daværende tispunkt.

Håber det gav dig lidt hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.