On demand - de der amerikanske pandekager :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
  • 2 dl. mel - ca Skal ende med konsistens som ret tykt pandekage dej
  • 2 tsk.natron
  • 1 stort æg eller 2 små
  • 1 knips salt
  • andre krydderier, hvis man har lyst: Citron, kardemomme, puddersukker, vanillie...?
  • 2½ dl. mælk. -Gerne kærnemælk. Dette er bedst!
  • Citronsaft
  • Smør til bagning

Hele møget blandes til en meget tyk pandekage dej. Lad den stå og hvile lidt. Bages på panden i små klatter. Det er nemmest på en blini-pande, da der er lavet huller til små pandekager i forvejen. )
Jeg syntes de er bedst med små stykker frugt og varm chokoladesovs, også gerne til morgenmad. Mens den traditionelle måde at spise dem på, er med ahornsirup og smør. - Almindelig sukker og syltetøj kan klart også benyttes. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

SoffiLine

Lyder godt nok lækkert

Må hellere prøves

Varm chokolade sovs & frugt til, tror da ikke det blir bedre så

Anmeld

17. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Genialt!!!! De er uden æg jo

Anmeld

17. oktober 2010

Moderator

SoffiLine skriver:

Lyder godt nok lækkert

Må hellere prøves

Varm chokolade sovs & frugt til, tror da ikke det blir bedre så

Uhhh... Mangler da lige chokosovs opskrift

Varm chokosovs opskrift (karameliseret chokosovs).:

En god blok smør (en halv pakke ca hehe).
Tilsvarende mængde sukker - smages til efter behag
Et knips salt
Lidt vanilie
Cacaopulver efter smag (jeg kan godt lide den stærk)
Derpå piskefløde som emulgator.

Alt på nær fløde smeltes sammen i en gryde. Når sukkeret er smeltet, så hældes lidt fløde på, til det bliver til sovs.

Det stivler når det kommer på maden, når det køler ned. Det smager SINDSYGT godt. Men er IKKE uden kalorier hehe...

Anmeld

17. oktober 2010

Astrid P

Uhmmm.... hvor mange er der til i sådan en portion? Jeg har nemlig fødselsdag på fredag og er sammen med en maaassse mennesker hele weekenden, så det kunne da overvejes at lave en lækker brunch!

Anmeld

17. oktober 2010

Moderator

Ni-ko-li-ne skriver:

Genialt!!!! De er uden æg jo

ÅNDSKYLD - nej, det retter jeg strax... Der er æg i... Sorry...

Anmeld

17. oktober 2010

Moderator

Astrid P skriver:

Uhmmm.... hvor mange er der til i sådan en portion? Jeg har nemlig fødselsdag på fredag og er sammen med en maaassse mennesker hele weekenden, så det kunne da overvejes at lave en lækker brunch!

Øhhhh... Mmm... Der er ca til 20 pandekager. Så det er jo alt efter hvor meget folk spiser

Anmeld

17. oktober 2010

twinboys

Nam nam... uhhh altså det er farligt at smide sådan et link når man sidder her og er lækkersulten for sjov

Anmeld

17. oktober 2010

Moderator

twinboys skriver:

Nam nam... uhhh altså det er farligt at smide sådan et link når man sidder her og er lækkersulten for sjov

Undskyld... hehe... Igår kartoffelkager og nu idag pandekager... Soooo sorry hihi Jeg tror jeg klarer mig ellers mht lækkersulten idag. Har lavet hyldebærsaft og spist en kartoffelkage og alm pandekager til morgenmad...

Var der nogen der sagde at det var søndag? - Men jeg har brændt kalorierne af på havearbejde

Anmeld

17. oktober 2010

twinboys

Zafir skriver:

Undskyld... hehe... Igår kartoffelkager og nu idag pandekager... Soooo sorry hihi Jeg tror jeg klarer mig ellers mht lækkersulten idag. Har lavet hyldebærsaft og spist en kartoffelkage og alm pandekager til morgenmad...

Var der nogen der sagde at det var søndag? - Men jeg har brændt kalorierne af på havearbejde

Spis du bare en kage og en pandekage mere og kom til Sønderjylland imorgen til min have...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.