Moderkage foran

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

AnneBJ

Nu må jeg lige høre Jer ad... Synes jeg læser om rigtig mange, hvis moderkage ligger foran. Altså mellem baby og mors maveskind... Har læst i politikkens gravidietsbog, at kun 1% oplever foranliggende moderkage, og at dette ofte fører til kejsersnit. Det har jeg tænkt meget over, for hvorfor kejsersnit? Og 1% - så er jeg da vidst stødt på alle dem der har det, herinde... Kan det tænkes, at bogen mener når moderkagen blokerer fødselskanalen? For så kan jeg da sagtens se logikken i, at man ikke kan føde - så er der jo ligesom lukket..

Håber nogle har noget visdom at dele ud af!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Corn

Foranliggende betyder at den ligger i vejen for "udgangen". Og så er det kejsersnit.

Hvis den ligger ud mod dit maveskind, hvilket alle mine tre har gjort, så er det ikke nødvendigt med kejsersnit.

Anmeld

17. oktober 2010

oo

jeg tror det er kejsersnit når den blokerer fødselskanalen. jeg har foranliggende moderkage og der har ikke på noget tidspunkt været tale om andet end hjemmefødsel - jeg fik at vide at det overhovedet ikke spiller nogen rolle om den foran eller bagved såe...

Anmeld

17. oktober 2010

Jetjen

Ja jeg er en af dem der fik at vide den var foran og jeg fødte naturligt. Så mht dit spørgsmål bliver jeg svar skyldig. Kan da godt være min bare har ligget skævt foran. Don't know..

Anmeld

17. oktober 2010

AnneBJ

Det giver altså også mere mening så For hvorfor skulle det være et problem at den ligger mod maveskindet. Det er muligvis bogen der bare ikke bruger samme term som scanningsdamen der fortalte mig det.

Så sætter jeg mig stille og roligt til at vente på, at mærke noget liv...

Anmeld

17. oktober 2010

klmf

Hej

Jeg tror du må have ret i, at den ene procent er når placenta blokerer fødekanalen og der så må være risiko for bristning.... Min lå fortil og det eneste det gjorde, var at det var lidt mere besværligt at høre hjertelyden Var egentlig tæt på at ende i et kejsersnit, men det var fordi den lille bandit stod skævt, så det var ikke moderkagens skyld

Anmeld

17. oktober 2010

FruEllingsen

Tror de andre har helt ret i det de skriver.

Min moderkage lage imellem maveskind og baby. det eneste det gjorde var at jeg ikke mærkede så meget liv... da baby sparkede på moderkagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.