Jeg synes det kommer an på hvad man læser.
Altså som udgangspunkt mener jeg ikke det er snyd, for den er tilladt at bruge og så er den egentlig ikke meget længere. Jeg kender ikke siden, men det ser ud som om det blandt andet er grammatikhjælp og opslagsværk og den slags, så for mig at se er det bare en digitalisering af værktøjer man altid har brugt i skolen.
I forhold til det der med at det for mig kommer an på hvad man læser, skal det forstås sådan at jeg mener at gymnasiet, HF og andre tilsvarende uddannelser, er det sted hvor man skal erhverve sig nogle grundlæggende kompetancer som sidenhen skal udgøre basisviden i en uddannelse. I den forbindelse mener jeg at man er pænt tabt hvis man fx ikke forstår grundlæggende engelsk grammatik, men kun kan løse sine opgaver ved hjælp af en hjemmeside. - Sidder grammatikken ikke på rygraden kommer man aldrig til at skrive engelsk på et acceptabelt niveau.
Derfor synes jeg at hjemmesiden er problematisk hvis den giver de studerende mere hjælp end blot en påmindelse om hvordan man fx konstruerer sætninger og den slags. For ideen med en uddannelse er vel at man lærer at kunne den slags selv...
Anmeld