er ved og sætte mig til og tuder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

amc80

hejså

ja det lyder nok ikke som et stort problem med for mig er det!

min datter er 2,6månder !

og hun er bare så ked af når hun få et nej det må du ikke hun bliver heller op revet og så høre hun bare ikke efter hvad jeg  siger! synde jeg skælder ud helle til! fortælld at det er mig der bestemer og så er det !og giver mig også en gang i melelr??

og et 2 problem er hun sove uden sutte over ved dagplejen men har hjem og jeg kæmp med hender om at hun ikke sover med sutte om middagen har hjem men nej giver op tilsidst! føle mig sove en dårlig mor

kun god brug noget råd

med venlig hilsen

annemette mor til ida på2 og 6 månder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

SussieThyssen

Hej søde lille mor
Alle børn bliver sure, vrede og gale når de ikke kan få deres vilje.
Sådan er de alle sammen, og sådan har vi også været.
Men det er dig der er mor og den voksne og det er dig der bestemmer.
Så du må altså lære at leve med hendes galskab, og lukke ørerne når hun tager sig en hystur, for ellers så gør du hende en bjørnetjeneste.
Hun vil nemlig udvikle sig til en uudholdelig unge, som folk ikke vil bryde sig spor om, heller ikke hendes fremtidige kammerater, og det er vel ikke hvad du ønsker.

HUn er lige i den alder man kalder trodsalderen.
Og den kan være usandsynlig strid at komme igennem, hvor man somme tider bare er lige ved at give op, men det er der ikke noget at gøre ved.
Så du må ganske enkelt give hende de time-outs, der er behov for og sætte hårdt mod hårdt, med de hyleture der følger med.
Som sagt DU bestemmer!!!

Vedr. sutten, så lad hende beholde den sut. Og snak med hende om at købe sutterne af hende om et stykke tid.
Giv hende en ny cykel eller noget andet der virkeligt frister, og tag så ned til et lokalt suttetræ, det har man de fleste steder og hæng sutterne op der mod at hun får den ting.
Det har jeg brugt til mine, og dagplejen skal naturligvis være med på ideen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. oktober 2010

Thalia

Det er ok at børn bliver vrede, det bliver vi andre også ind imellem. Vælg evt dine kampe med omhu så du ikke slider dig selv op med konflikter som ikke er vigtige.

Og lad hende beholde sutten. Der er INGEN grund til at fjerne den før hun engang er kørt ind i en børnehave. Tvært imod er det faktisk rigtig rart for hende at kunne finde tryghed i sutten når hun om nogle måneder kommer træt hjem fra en ny og hektisk hverdag.

Anmeld

17. oktober 2010

Barbamama

Det er rigtig vigtigt at du IKKE giver dig. Hvis du giver dig har du taget kampen med hende unødigt og du lærer hende at hun ikke kan stole på når du siger nej til hende, så det forvirrer hende mere end det gavner. Så hvis du siger nej skal du holde fast i dit nej for ellers kan hun ikke finde ud af det og så bliver hun ekstra frustreret og vil skrige en del.

Anmeld

17. oktober 2010

<3

Groft sagt jo mere ked af du bliver jo mere ked af det og utryg vil hun blive. Du skal signalere at det er godt og naturligt at få et nej. For det skal vi alle håndtere at få ind imellem. Dernæst så måske skru ned for nejerne. Sig nej på en anden måde måske ved at sige "jeg vil gerne have at du ikke skubber til vasen" eller hvad det er.

Mht. sutten så er der inge grund til at have travlt

Anmeld

17. oktober 2010

amc80

man tak for jers gode råd!

det er rat og have noget råde i tasken!

med venlig hilsen

annemete

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.