Tisser i sengen om natten -ellers helt tør!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

morx4

Håber på gode råd og erfaringer. min søn på snart 6 år er helt af med bleerne, og har sovet med tør seng i flere uger. men da vi flyttede tilbage til danmark efter et halvt år i smukke sverige begyndte han pludselig at få úlykker´om natten. han bliver ved med at tisse sengen våd, sover med store drenge bleer, men skammer sig rigtigt meget når den igen er våd (någet den er stort set hver nat)

Vi har prøvet alt, men da det nu har stået på i næsten halvandet år står jeg virkelig med hænderne i håret.

Han drikker ikke efter aftensmaden, og tisser rigtigt godt af før seng, og så vækker vi ham når lillesyster på 2 måneder skal mades ved 2 tiden. men alligevel er sengen ofte våd både før og efter den nattelige tissetid.

Jeg har set at han er begyndt at få lavt selvtillid, og det faktum at han nu deler værelse og de andre beklager sig af lugten fra hans seng, hjælper heller ikke ligefrem.

vi har i mellemtiden smidt 3 madresser ud da de bare var helt umulige at få rene, og han har en helt ny seng stående i kælderen til når han ikke tisser mere, (et ikke så funktionelt forsøg på stimulation)

både lillesøster på 3 og lille bror på 2 ligger tøre om natten og bruger potten om dagen, det er kun ham der har problemer med det..

HJÆLP!!! Hvad skal jeg gøre for at hjælpe min søde lille dreng!!??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Lady Marion <3

Det lyder som om han er våd-ligger ,, Tag kontakt til lægen , der er forskellige hjælpe midler man kan afprøve

Anmeld

17. oktober 2010

Kb

morx4 skriver:

Håber på gode råd og erfaringer. min søn på snart 6 år er helt af med bleerne, og har sovet med tør seng i flere uger. men da vi flyttede tilbage til danmark efter et halvt år i smukke sverige begyndte han pludselig at få úlykker´om natten. han bliver ved med at tisse sengen våd, sover med store drenge bleer, men skammer sig rigtigt meget når den igen er våd (någet den er stort set hver nat)

Vi har prøvet alt, men da det nu har stået på i næsten halvandet år står jeg virkelig med hænderne i håret.

Han drikker ikke efter aftensmaden, og tisser rigtigt godt af før seng, og så vækker vi ham når lillesyster på 2 måneder skal mades ved 2 tiden. men alligevel er sengen ofte våd både før og efter den nattelige tissetid.

Jeg har set at han er begyndt at få lavt selvtillid, og det faktum at han nu deler værelse og de andre beklager sig af lugten fra hans seng, hjælper heller ikke ligefrem.

vi har i mellemtiden smidt 3 madresser ud da de bare var helt umulige at få rene, og han har en helt ny seng stående i kælderen til når han ikke tisser mere, (et ikke så funktionelt forsøg på stimulation)

både lillesøster på 3 og lille bror på 2 ligger tøre om natten og bruger potten om dagen, det er kun ham der har problemer med det..

Stakkels dreng Var selv sådan en der tissede i seng til jeg var ca 8 år gammel, ved det ikke er sjovt....

Du skal tage at google Sengevædning børn, der dukker faktisk mange gode ting op.... Held og lykke med det

Anmeld

17. oktober 2010

Low

Jeg har en veninde som gjorde det i mange år.  Hun skulle træne musklerne i det område. Men det er nok bedst at tage kontakt til lægen så han kan give jer den rette rådgivning.

Anmeld

17. oktober 2010

Corn

Vores dreng på fem, seks til februar, bruger ble om natten, men kun i perioder. Han er blevet rigtig god til at vurdere hvornår det er nødvendigt med ble. Og det er det blevet igen, efter lillebror kom til verden for fire måneder siden.

Og en seksårig der bruger ble om natten er jo ikke så unormalt, heller ikke selvom han synes det er flovt.

Min søster har en dreng på 10 som er vådligger, og der er intet medicinsk i vejen med ham, og selvom de er oppe om natten, tisser han alligevel i sengen. Det ligger desværre til farens familie, at blæren og fornemmelsen for hvornår man skal tisse er sent udviklet. Hans lillesøster på otte og lillebror på tre, sover begge uden uheld uden ble.

Jeg tror stadig det kan være flytte-omvæltningen der er grunden, og jo mere I fjerner fokus fra tisseriet, jo hurtigere går det i sig selv.

Anmeld

17. oktober 2010

mullesmith2

morx4 skriver:

Det er bare så træls for din søn... jeg husker det tydeligt selv da jeg var barn ja faktisk helt indtil jeg var 17 tissede jeg for sidste gang i sengen. Min mor tog mig til lægen da jeg gik i 3 klasse og der fik jeg udleveret nogen piller jeg skulle tage om aftenen inden sengetid og de hjalp, jeg tissede aldrig i sengen når jeg fik sådan en pille, og efter lidt tid fik jeg kun en halv og til sidst kun en når jeg skulle sove hos andre.  Kan ikke huske hvad de hedder men de virkede virkelig, men der skete stadig uheld men kun når jeg ikke tog dem.

Anmeld

17. oktober 2010

SussieThyssen

Åhr herregud da, den satkkels lille fyr.

Ja, det lyder helt udpræget som han er blevet vådligger.
Det I skal er at få en god snak med lægen, og så vil jeg nok anbefale at I får en børnepsykolog ind over, for siden det er kommet efter I er kommet hjem igen fra Sverige, så er der helt sikkert sket et form for psykisk knæk, ved den rykken op og flytten.
Selvfølgelig lugter der, så I skal købe en plastdækket madras, som kan sprittes af, og så må du igang med vådligger stykker i sengen.

Vådligning kan skyldes to ting.
Fysisk..hvor oftest drengebørn mangler at producere et bestemt hormon i hjernen, der gør at man automatisk begynder at vågne, når tissetrangen melder sig

og psykisk, hvor det er noget mentalt, der forhindrer barnet i at vågne.

Jeg vil helt udpræget gætte på, at dette er psykisk, da han, som du skriver HAR været tørliggende.
Derfor må I ved faglig hjælp finde ud af HVAD det er, der gør jeres lille dreng utryg.
Har han fået taget noget fra sig, som han var meget glad for, ved jeres flytning?
Har han mistet venner? Har han følt sig umyndiggjort. Har han mistet space/frihed/privatliv?
Har I på en eller anden måde overset hans behov i forhold til de små søskendes?
Har han været udsat for nogen form for overgreb?
Ja også dette må du overveje.
Børn bliver ikke vådliggere uden grund.
Begyndte han omgående på at tisse i sengen efter flytningen eller kom det i tiden efter?

Men proffessionel skal I have..og især han, inden det bliver et større problem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. oktober 2010

SussieThyssen

Åhh jo og en ting til.
I må tage ham op 2 gange i løbet af natten så.
Omkring kl 22 og igen ved 2 tiden.

Anmeld

17. oktober 2010

Dinna88

morx4 skriver:

Nu ved jeg jo intet om hvor stor den omvæltning har været for din søn, men det kunne lidt lyde som forsvarsmekanismen regression. Så vender man tilbage til tidligere stadier, som f.eks. at tisse i sengen igen. Jeg ville snakke med en læge om det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.