sætter ægget sig fast i uge 3+0?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. oktober 2010

tulleeh

god formiddag damer ;P

jeg har lige et formiddags sprøgsmål ..

er det bare en tommelfingerregl at 'ægget sætter fast i uge 3+0'

eller kan det ske senere eller tideliger hos nogle?

og skal alle minimum pletbløde når det sætter sig fast?!

jeg er i uge 3+0 i morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

oo

det kan ske tidligere og senere, det kommer faktisk helt an på hvornår din ÆL ligger, for ægget sætter sig fast cirka en uge efter ÆL, og nogle har jo ÆL lige efter mens og andre lige før mens, mens andre igen har den præcis i midten af cyklus. Ægget kan også vandre hurtigere ned end den normale uge og det kan være længere tid om at komme ned og grave sig fast end den normale uge.

og nej, man skal ikke pletbløde for at det sætter sig fast

så det er ikke sådan at finde ud af!!

Anmeld

16. oktober 2010

tulleeh

Tjuhl skriver:

det kan ske tidligere og senere, det kommer faktisk helt an på hvornår din ÆL ligger, for ægget sætter sig fast cirka en uge efter ÆL, og nogle har jo ÆL lige efter mens og andre lige før mens, mens andre igen har den præcis i midten af cyklus. Ægget kan også vandre hurtigere ned end den normale uge og det kan være længere tid om at komme ned og grave sig fast end den normale uge.

og nej, man skal ikke pletbløde for at det sætter sig fast

så det er ikke sådan at finde ud af!!

tusind tak for svaret. Det hjalp rigtig meget på tankerne!

så behøves jeg ikke ligefrem sidde og vente til dagen idag er overstået' og have en forhåbning om den store dag er i morgen! ;P

så kan det måske allerede godt ske jeg kan måle tidlig HCG?

eller der siger man måske man skal vente lidt?

Anmeld

16. oktober 2010

oo

tulleeh skriver:

tusind tak for svaret. Det hjalp rigtig meget på tankerne!

så behøves jeg ikke ligefrem sidde og vente til dagen idag er overstået' og have en forhåbning om den store dag er i morgen! ;P

så kan det måske allerede godt ske jeg kan måle tidlig HCG?

eller der siger man måske man skal vente lidt?

du skal helst vente til 4+0 med at teste, for det er ikke sikkert, at - selvom ægget har gravet sig fast i livmoderen nu - at du overhovedet producerer nok HCG til at det kan måles. Det er først når ægget sidder helt fast i livmoderen, at kroppen får besked om graviditeten og begynder at producere HCG

og så er der jo også alt det med, at man kan have en biokemisk osv., det ved jeg ikke så meget om, men har hørt at man så kan teste positivt tidligt, for blot at teste negativt og få mens til normal tid - og det vil man nok helst slippe for. Så mit råd er at vente til de 4+0 - også selvom det er møgsvært!!

Anmeld

16. oktober 2010

tulleeh

Tjuhl skriver:

du skal helst vente til 4+0 med at teste, for det er ikke sikkert, at - selvom ægget har gravet sig fast i livmoderen nu - at du overhovedet producerer nok HCG til at det kan måles. Det er først når ægget sidder helt fast i livmoderen, at kroppen får besked om graviditeten og begynder at producere HCG

og så er der jo også alt det med, at man kan have en biokemisk osv., det ved jeg ikke så meget om, men har hørt at man så kan teste positivt tidligt, for blot at teste negativt og få mens til normal tid - og det vil man nok helst slippe for. Så mit råd er at vente til de 4+0 - også selvom det er møgsvært!!

0k. tusind tak for det

så blev jeg så meget klogere .. ;P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.