Ligament-smerter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

birthee

Kan man også mærke dem ude på siden af maven??? Troede egentlig kun det var forneden på maven man mærkede til dem, men synes jeg har haft nogle stræk på siden af maven, som lige hurtig har været der, og så er væk igen... Fandt desuden i nat ud af, at jeg ikke skal vende mig for hurtigt - det gav lige et stræk henover maven... og så er det da ved at være lidt svært at sove på maven - den er da begyndt at fylde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Sofia

Hej Birhee.

Jeg oplever også smerter i siden af min mave - kun i højre side, nederst. Det føles som sidestik! Jeg tænker ikke det er ligamentsmerter, når det sidder sådan helt ude i siden. Vil til lægen og have det undersøgt...

God bedring!

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

birthee skriver:

Kan man også mærke dem ude på siden af maven??? Troede egentlig kun det var forneden på maven man mærkede til dem, men synes jeg har haft nogle stræk på siden af maven, som lige hurtig har været der, og så er væk igen... Fandt desuden i nat ud af, at jeg ikke skal vende mig for hurtigt - det gav lige et stræk henover maven... og så er det da ved at være lidt svært at sove på maven - den er da begyndt at fylde...

De kan findes i hele regionen, da det er ledbåndene, der udvider sig

Anmeld

26. oktober 2010

Sofia

Baagøe skriver:

De kan findes i hele regionen, da det er ledbåndene, der udvider sig

Også sådan helt ude i siden, altså nærmest så langt ude i siden man kan komme, uden det bliver til "ryg".... ??

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

Sofia skriver:

Også sådan helt ude i siden, altså nærmest så langt ude i siden man kan komme, uden det bliver til "ryg".... ??

Ja, hele regionen udvider sig og gør plads til livmoderen, så det strækker og smerter

Anmeld

26. oktober 2010

Sofia

Baagøe skriver:

Ja, hele regionen udvider sig og gør plads til livmoderen, så det strækker og smerter

Okay, tak skal du have!!

Anmeld

26. oktober 2010

DK

Ja det er vist helt normalt at det også er i siden! Ligamenterne er de ledbånd der holder livmoderen. Altså livmoderen hænger i sådan en slags gynge/hængekøje af ligamenter. Disse ligamenter sidder så fast i begge sider og skal naturligvis strejke sig når livmmoderen vokser og det er det der gør ondt!

Jeg havde VILDT ondt, men opdagede at hvis jeg blandt andet ikke lå på siden og sov f.eks. så var det ikke helt så slemt. Det er fordi at den side der så er op ad, skal bære hele vægten alene da livmoderen jo så hænger ned mod madrassen. Inden maven så er blevet stor nok til at kunne hvile på madrassen så hænger den jo bare og... hænger.

Ellers kunne sådan varme-puder hjælpe lidt. Men det eneste der sådan rigtig hjælper er tid! Det går over! Det er bare super træls mens det står på!

Anmeld

26. oktober 2010

Pige2009

Sofia skriver:

Okay, tak skal du have!!

Velbekomme - håber snart du er ovre smerterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.