sove siddende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.367 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

serinasmor

Hej alle i skønne mødre

Min dejlige datter vil simpelthen ikke lægge sig til at sove idag ... har prøvet i en time at få hende til at sove i barnevognen ... men hun bliver ved med bare at sætte sig op ... det havde så sikkert ikke været det store problem hvis sagen ikke var, at fordi det er ved at blive koldt er vi igen begyndt at bruge køreposen som sovepose i barnevognen .. og fordi den er så varm har hun kun body trøje sokker og hue på ... når hun så sætter sig op er det jo for koldt ...

men hvad gør man?

lægger man hende konsekvent ned indtil hun falder i søvn?? ( idag en time og nu har jeg givet op )

giver man hende jakke på til hun sover og så lader hende sidde til hun falder i søvn - hvis det da overhovedet sker ?? .. hvorefter man så piller jakken af hende og lægger hende ned ..???

Eller giver vi fortabt og bruger en flyverdragt i stedet for soveposen til vinter?? og så ellers giver hende tøj på til at hun sparker dynen af sig ??

tjaee .. hvad gør i ??

serinasmor - der bare ikke kan fatte sig i korthed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

millesofie

jeg har lige haft samme problem med tinke (10mdr) hun satte sig op hele tiden

jeg gav til sidst op og så strammede jeg selen så meget den kunne i siderne (der hvor den sidder fast i barnevognen) så hun ikke kunne vende sig og så blev hun gal men hun satte sig ikke op for hun kunne jo ikke vende sig om jeg skulle godt nok ud og shh på hende et par gange men nu køre det bare

Anmeld

15. oktober 2010

Mig med maven

Min pige på 9 mrd. bliver "tvunget" til at ligge sig. Vi har haft præcis det samme problem som du nævner her. Men efter kun 1 uge hvor vi har været lidt hårde og ikke har givet op, er der INGEN problemer, vi ligger hende og efter to sek sover hun, detter gør sig også gældende om aftenen når hun skal sove!

På med "Det er mor der bestemmer hatten" og tag kampen op! Den kan være hård men hos os er der som sagt sket sore fremskridt meget hurtigt!

Skrive hvis ikke det giver mening, så skal jeg prøve at uddybe det lidt mere!

Held og lykke!

Christina

Anmeld

15. oktober 2010

Sillebob

Hej

Vi har ogsaa  haft samme problem her ( 10 mrd ) Hver aften og hver eneste nat! - gaaaab

Selvom det har vaeret haardt, saa har vi simpelthen tvunget bassen til at ligge, og det har helt sikkert virket! Efter bare 3 naetter kunne vi se en vaesentlig forskel. Saa ja...bare skru bissen paa

Held og lykke med det

Anmeld

16. oktober 2010

Thalia

Sebastian lavede det samme nummer her da han var knap et år.

Han fik lov at falde i søvn sidden - typisk faldt han så i søvn sammenbøjt over dynen, og når han sov kunne vi nemt lige lægge ham ned i vognen. Han sov med en fleecetrøje på som vi så lynede op når han sov.

Nogle få måneder senere fandt han igen ud af at det var super hyggeligt i barnevognen så der lagde han sig automatisk selv ned når han kom derud.

Jeg kan overhovedet ikke forstå at man "tvinger" børn til at ligge ned og falde i søvn. Altså hvad søren skal det gøre godt for?

Anmeld

16. oktober 2010

Mira0911

Thalia skriver:

Sebastian lavede det samme nummer her da han var knap et år.

Han fik lov at falde i søvn sidden - typisk faldt han så i søvn sammenbøjt over dynen, og når han sov kunne vi nemt lige lægge ham ned i vognen. Han sov med en fleecetrøje på som vi så lynede op når han sov.

Nogle få måneder senere fandt han igen ud af at det var super hyggeligt i barnevognen så der lagde han sig automatisk selv ned når han kom derud.

Jeg kan overhovedet ikke forstå at man "tvinger" børn til at ligge ned og falde i søvn. Altså hvad søren skal det gøre godt for?

Det kan jeg så heller ikke... Vores datter sover på de mest mystiske måder.. Siddende blandt andet... Hun ligger sig ned på et tidspunkt... 

Anmeld

16. oktober 2010

Diana...

Vi bliver bare ved med at gå ud og lægge ham ned og til sidst falder han i søvn. Men han er så ikke hysterisk han gør det bare for sjov og nogen gange er han så faldet i søvn siddende og så har jeg bare lagt ham ned med det samme så han ikke vågner med ond i ryg og hold i nakken. 

Anmeld

16. oktober 2010

Barbamama

Åh gud mand!!! Sådan en periode havde jeg i 14 stive dage med vores datter i sommerferien. Jeg prøvede ALT! Lagde hende ned igen og igen. Sagde bestemt at NU skulle hun SOVE, jeg prøvede IKKE at sige noget og bare lægge hende. Jeg prøvede bare at lade hende være og vente på hun selv faldt i søvn, jeg prøvede at gå rundt med hende i barnevognen så hun skulle falde i søvn, jeg sad ved siden af barnevognen, jeg puttede hende i hendes seng indenfor osv osv.... Men intet virkede, så vi "sloges" i 14 dage og så holdt det heldigvis op. Der var nogen kloge damer herhjemme der sagde at det var et tigerspring, så du må holde ud. Det går over. Og så må du se om du kan lade være med at sælge hende inden

Anmeld

16. oktober 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina gjorde lidt det samme nummer i dag. Jeg lader hende bare sidde op og når hun så sover går jeg udog og ligger dynen på hende igen som hun har fået sparket af.

Anmeld

18. oktober 2010

serinasmor

tak for svar allesammen

det er rart der aldrig går ret lang tid før de gode råd popper frem

og ja .. så er det jo bare på med vanten ... og lægge hende ned igen igen igen igen .... og igen ...

jeg har prøvet at give hende en jakke på for at se om hun faldt i søvn siddende ... det gjorde hun ikke ... og så er der jo ikke andet for

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.