Et enkelt hurtigt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

linemus

Er det strengt nødvendigt at smøre kagen op, hvis der kun er chokofyld i? Og hvis der kun er marcipan over? Så bliver det vel ikke ødelagt af chokofyldet, vel?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Pige2009

linemus skriver:

Er det strengt nødvendigt at smøre kagen op, hvis der kun er chokofyld i? Og hvis der kun er marcipan over? Så bliver det vel ikke ødelagt af chokofyldet, vel?

- Line

En af grundene til, at man smører kagen op, er at det derved bliver flottere og nemmere at få overtrækket til at liggee helt glat. Det er dog ikke strengt nødvendigt...

Anmeld

15. oktober 2010

Snefnug1984

Hvis du bare lægger marcipanen direkte på kagen uden nogen form for smørrelse under, ligger det bare og glider rundt - altså det falder af, når man skærer i kagen..

Anmeld

15. oktober 2010

linemus

Baagøe skriver:

En af grundene til, at man smører kagen op, er at det derved bliver flottere og nemmere at få overtrækket til at liggee helt glat. Det er dog ikke strengt nødvendigt...

Det ved jeg godt, men det er noget med, at frugt/bær kan ødelægge mmf'en. Og så blev jeg i tvivl om, om chokomousse også kunne gøre det? Ellers kunne jeg jo bruge lidt af chokomoussen til at glatte kagen 

Anmeld

15. oktober 2010

linemus

SolsikkeBlomst skriver:

Hvis du bare lægger marcipanen direkte på kagen uden nogen form for smørrelse under, ligger det bare og glider rundt - altså det falder af, når man skærer i kagen..

Ok, men kan jeg så bruge lidt af chokomoussen?

Anmeld

15. oktober 2010

Snefnug1984

linemus skriver:

Ok, men kan jeg så bruge lidt af chokomoussen?

Ja det kan du sagtens. Jeg har tit beklædt siderne på en kage med marcipan og der har den bare hængt fast i det fyld der var i kagen..

Anmeld

15. oktober 2010

linemus

Takker

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

linemus skriver:

Det ved jeg godt, men det er noget med, at frugt/bær kan ødelægge mmf'en. Og så blev jeg i tvivl om, om chokomousse også kunne gøre det? Ellers kunne jeg jo bruge lidt af chokomoussen til at glatte kagen 

Ja, det er pga. syren i frugten. Hvis du kun har chokolademoussé i kagen, sker der ikke noget. Det vil være smart at bruge bare en smule smørelse til at "hæfte" marcipanen fast med, så den ikke ligger løst og farer rundt, når I skal skære kagen ud

Anmeld

15. oktober 2010

Manakauapo

Jeg må lige rette jer lidt. Smørcremen er nødvendig pga. fløden i chokoladecremen.

Anmeld

15. oktober 2010

linemus

Kageteenageren skriver:

Jeg må lige rette jer lidt. Smørcremen er nødvendig pga. fløden i chokoladecremen.

Hvorfor? Hvad gør fløden? Og gør den det også, når overtrækket er marcipan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.