Skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

NLME<3

Hej tøser

håber i kan hjælpe mig med mit spørgesmål.

hvis man nu gerne vil have penge tilbage i skat, så man er sikker på ikke få en regning til den tid.

fx. hvis jeg kommer til at tjen 200.000 kr på et år. skal jeg så oplyse mere eller mindre? altså skal jeg så oplyse fx. 150.000 eller 250.000?

Kram fra mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

SaNiNa

Du skal oplyse mere end du tjener

Anmeld

15. oktober 2010

Stumpen

250.000... For dem bliver du beskattet af, men du har jo ikke tjent de sidste 50.000, så de penge du har betalt skat af får du tilbage...

Anmeld

15. oktober 2010

K&S

louieibsen skriver:

Hej tøser

hvis man nu gerne vil have penge tilbage i skat, så man er sikker på ikke få en regning til den tid.

fx. hvis jeg kommer til at tjen 200.000 kr på et år. skal jeg så oplyse mere eller mindre? altså skal jeg så oplyse fx. 150.000 eller 250.000?

Kram fra mig 

Du skal jo helst komme så tæt på som muligt - for oplyser du et  højere beløb end du reelt kommer til at tjene, risikerer du også at skulle betale tilbage, fordi du får beskæftigelsesfradrag (hvis du er i arbejde) af det beløb, du angiver som din indtægt på forskudsopgørelse...! Håber det gav mening?

Vi har i mange år fjernet befordringsfradrag + hævet vores skattetræk med 1% for at være sikker på at få penge tilbage - det er måske en mulighed?

Katja

Anmeld

15. oktober 2010

Snefnug1984

K&S skriver:

Du skal jo helst komme så tæt på som muligt - for oplyser du et  højere beløb end du reelt kommer til at tjene, risikerer du også at skulle betale tilbage, fordi du får beskæftigelsesfradrag (hvis du er i arbejde) af det beløb, du angiver som din indtægt på forskudsopgørelse...! Håber det gav mening?

Vi har i mange år fjernet befordringsfradrag + hævet vores skattetræk med 1% for at være sikker på at få penge tilbage - det er måske en mulighed?

Katja

Hvordan hæver du din procent? Jeg ringede engang til skat og de sagde, at man ikke bare sådan lige kunne hæve trækprocenten.. øhh nå.. det har jeg nu hørt mange der har gjort..

Anmeld

15. oktober 2010

Snefnug1984

louieibsen skriver:

Hej tøser

Kram fra mig 

Du kan fx. også lade være med at oplyse hele beløbet til fx fagforening, så får du også penge tilbage, da de jo kan trækkes fra.. det gjorde jeg sidste år og fik penge tilbage i år..

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

SolsikkeBlomst skriver:

Hvordan hæver du din procent? Jeg ringede engang til skat og de sagde, at man ikke bare sådan lige kunne hæve trækprocenten.. øhh nå.. det har jeg nu hørt mange der har gjort..

Du giver bare besked til din arbejdsgiver om, at de skal indberette en større procentsats. Det gør jeg altid

Anmeld

15. oktober 2010

K&S

Baagøe skriver:

Du giver bare besked til din arbejdsgiver om, at de skal indberette en større procentsats. Det gør jeg altid

lige mine ord...!

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

K&S skriver:

lige mine ord...!

Ja, det er super nemt

Anmeld

15. oktober 2010

louise8723

du kan da ændre det inde på skats tast selv?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.