Jeg skal bare aldrig, ALDRIG i bo og naboskab...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Svei

i praktik...sådan en flok savlende blebrugere der råber og skriger og ikke forstår noget...bade og skifte ble og ellers bare høre på dem, tomme hylstre...det var hvad jeg hele tiden har sagt gennem mit studie og jeg slap igennem uden denne ikke gruppe mennesker.

Jeg var i en børnehaveklasse i første praktik, dagene var korte og jeg kedede mig så meget alligevel. Anden praktik var med tidligt skadede og omsorgssvigtede unge og det var ok. Sidste valgte jeg så at tage i en vuggestue og det skulle jeg ALDRIG have gjort....jeg var simpelthen ved at dø af kedsomhed, det var forfærdeligt...skæbnen ville at jeg blev sygemeldt og valgte at tage en pause så der kunne komme ro på herhjemme...men efter en måned var jeg frisk og ville ikke spilde en masse måneder når jeg kunne blive færdig om 8 mdr. Så jeg ringede til seminariet og sagde at jeg bare gerne ville have et praktiksted lige meget hvor...

Jeg fik så besked i sidste uge om at jeg havde fået plads i et bo og naboskab... Nå, men det skal bare overståes og jeg må bide tænderne samme og lukke øjnene når de sidder og spiser og de sviner overalt...det er trods alt kun 16 uger og så er jeg færdig med sidste praktik.....weeeee...

Men, jeg startede så i mandags...og jeg er fuldstændig blæst bagover...det er de mest fantastiske mennesker....alle de kompetancer og ressourcer de indeholder trods det de er psykisk handicappede....jeg er vilde med dem, de er så skønne, så glade, så fantastiske...og så kræver det altså bare at man selv rykker og blev konfronteret med sig selv og holdninger og fordomme...

Nå, men lige en lille positiv historie...og hvor er det bare sundt at opleve at det man troede var så langt fra virkeligheden som det kunne...og jer der har det som mig, prøv det...de er så fantastiske de mennesker...

Knus og god weekend til alle..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

ekzunz

Nøøøøøøj  - du snød mig....

Jeg kunne mærke vreden og forargelsen stige, indtil jeg nåede sidste afsnit.... pyh ha.....

Jeg kan så godt følge dig, og jeg når jeg på et eller andet tidspunkt bliver klar til at arbejde igen, overvejer jeg også kraftigt et karriereskift, så det kommer til at give lidt mere mening at gå på arbejde, og der står arbejde med handicappede meget højt på min ønskeseddel.

Og så er det jo skønt at opdage at man kan blive positivt overrasket og få manet nogle af sine fordomme i jorden.

God weekend til dig også..

Anmeld

15. oktober 2010

Vej86

Nøøøøøøj  - du snød mig....

Jeg kunne mærke vreden og forargelsen stige, indtil jeg nåede sidste afsnit.... pyh ha.....

Det var godt at du kan se det gode i disse mennesker

Anmeld

15. oktober 2010

LISBETH:-)

Sådan havde jeg det faktisk også lidt. Men skæbnen ville at jeg efter endt studie blev ansat på et bosted for udviklingshæmmede og jeg elskede det. Jeg arbejdede der i 6 år, og skiftede kun pga. arbejdstiderne, men savner det stadig!!!!!!!

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

Hvor fedt for dig, at det i virkeligheden var noget helt andet, end hvad du havde frygtet Så skal de 16 uger jo hurtigt gå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.