Sutteflasker... til brystbørn! Lidt erfaringer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

lisbethita

Kære alle,

Nu er det ikke fordi jeg har opfundet den dybe tallerken her, men jeg vil blot give jer, som har brystbørn og som har et brystbarn som nægter at tage flaske, mine erfaringer videre. 

Min datter på nu 6 1/2 mrd har hele tiden nægtet at tage flaske, men jeg har nogle erfaringer, som jeg gerne vil dele ud af. Dette  er altså ikke en tråd til diskussion om amning versus flaske, men blot nogle erfaringer, som jeg gerne vil give videre. Så kan I bruge dem....eller ej, som I lyster ;-)

Jeg har først forsøgt med Avent og MaM flasker. Det var ikke et hit. Avent er ellers den flaske, som hovedparten af dem jeg kender, bruger. Efter en tråd herinde blev jeg anbefalet Tommee Tippiee. Det virkede. Suttehovedet er noget blødere end de andre flasker og minder mere om moderens bryst. Det var super dejligt! Fordi man ikke kan få vælling ud gennem Tommee Tippie flasker, så forsøgte jeg med endnu en flaske, som jeg fik af en bekendt. Pigeon flasken!! Den er ligesom Tommie Tippie også meget blød og ligner moderens bryst.  Den virkede også for os, så mor her er ret glad!! 

Så Tommie Tippie og Pigeon har altså været en success for os ;-)

Det var alt herfra, tøser!!!

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

AWO

Hej!

Dejligt med lidt erfaringer - har nemlig samme problem herhjemme.

Elina har akdrig kunnet med Avent flaskerne, så vi brugte Pigeon i starten. Det gik også rigtig fint de første to- tre gange, hun var alene med sin far, men siden hun var omkr. 3 måneder (hun er 4½ mdr. nu), nægter hun at tage flasken.

Hun tager maks tre slurke, og så bliver hun helt hysterisk og ulykkelig, og skriger til jeg kommer hjem.

Til gengæld er hun rigtig glad for grød, så det får hun så i stedet for (lavet på ren mm), når jeg er væk. Og det virker!

Hun er heller ikke glad for at drikke mm af kop (selvom hun elsker at drikke vand af kop), så jeg tror, jeg vil prøve med Tomme Tippee'en, for at se om dét hjælper. Det kunne jo være dejligt, hvis det lykkedes, så det ikke kun er mig, der kan lægge hende om aftenen!

men jeg er desværre ikke så optimistisk...

Anmeld

15. oktober 2010

lisbethita

Anke skriver:

Hej!

Dejligt med lidt erfaringer - har nemlig samme problem herhjemme.

Elina har akdrig kunnet med Avent flaskerne, så vi brugte Pigeon i starten. Det gik også rigtig fint de første to- tre gange, hun var alene med sin far, men siden hun var omkr. 3 måneder (hun er 4½ mdr. nu), nægter hun at tage flasken.

Hun tager maks tre slurke, og så bliver hun helt hysterisk og ulykkelig, og skriger til jeg kommer hjem.

Til gengæld er hun rigtig glad for grød, så det får hun så i stedet for (lavet på ren mm), når jeg er væk. Og det virker!

Hun er heller ikke glad for at drikke mm af kop (selvom hun elsker at drikke vand af kop), så jeg tror, jeg vil prøve med Tomme Tippee'en, for at se om dét hjælper. Det kunne jo være dejligt, hvis det lykkedes, så det ikke kun er mig, der kan lægge hende om aftenen!

men jeg er desværre ikke så optimistisk...

He he...nej nu må vi se, om min datter også afviser efter nogle gange. Men det tager vi derfra. ellers må vi have gang i koppen, som du også skriver. Det er hun rigtigt god til. Men jeg er positiv indtil det modsatte er bevist ;-)

Stor krammer og tag fordi du skrev 

Anmeld

15. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det lyder som en fantastisk opdagelse. Og jo, det kan faktisk godt føles som en stor videnskab at omvende et inkarneret ammebarn.

Men lidt ærgerligt (for mødre som mig med en succesrate på to ud af tre, hvad angår brystfanatiske børn), at du ikke opfandt den dybe tallerken udi flaske-teknikker for hhv. 3 og 5 år siden.

Håber, at andre kan få glæde af din opdagelse 

Anmeld

15. oktober 2010

AWO

lisbethita skriver:

He he...nej nu må vi se, om min datter også afviser efter nogle gange. Men det tager vi derfra. ellers må vi have gang i koppen, som du også skriver. Det er hun rigtigt god til. Men jeg er positiv indtil det modsatte er bevist ;-)

Stor krammer og tag fordi du skrev 

Mon ikke det går? Her kom afvisningen samtidig med en øget bevidsthed omkring, hvor hun var, og hvad der skete. Og så var det altså lige pludselig ikke OK at få mad fra noget, der i hvert fald ikke var mors bryst!!!

Og den fase er din pige da kommet over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.