Suplerende dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.751 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977

Taber man penge hvis man arbejder 20 timer om ugen og får suplerende dagpenge. Set i forhold til kun dagpenge?

Argumentet ligger i hovedkort hos a-kasse og bi-kort hos arbejdsgiver.

Timerlønnen er 112.

Nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

aarhusmor

Du får 17 timer i din supplering, til samme timesats, som hvis du fik fuld tids dagpenge.
Men begrænsningen ligger i mængden af uger du kan få det (vist nok 26)

Med mindre du mener at du nu får højste dagpengesats, men tager et deltidsjob som er lavtlønnet og falder din dagpenge timeløn så tilsvarende?! Nej det gør den ikke. Den er stadig baseret på den sidste indtæt.

Anmeld

15. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
aarhusmor skriver:

Du får 17 timer i din supplering, til samme timesats, som hvis du fik fuld tids dagpenge.
Men begrænsningen ligger i mængden af uger du kan få det (vist nok 26)

Med mindre du mener at du nu får højste dagpengesats, men tager et deltidsjob som er lavtlønnet og falder din dagpenge timeløn så tilsvarende?! Nej det gør den ikke. Den er stadig baseret på den sidste indtæt.

Mange tak. Men hvad så udbetalt?

Når man nu arbejder 15 timer, så trækker de 15 timer fra dagpengene. Men når nu man skal betale fuld skat af de 15 timer, så giver det da mindre på kontoen end hvis man får dem af a-kassen, som har hovedkortet og fradraget?

Anmeld

15. oktober 2010

Valle81

Jeanne skriver:

Taber man penge hvis man arbejder 20 timer om ugen og får suplerende dagpenge. Set i forhold til kun dagpenge?

Argumentet ligger i hovedkort hos a-kasse og bi-kort hos arbejdsgiver.

Timerlønnen er 112.

Nogen der ved det?

Nej det skulle jeg ikke mene, men da din løn er højest hos arbejde ville jeg lægge hovekortet der og bikort hos a-kasse.

Timeløn arbejdsgiver 112 og a-kasse er omkring 102 kr.

Anmeld

15. oktober 2010

ekzunz

Er det en regel at hovedkortet skal ligge hos A-kassen?

Jeg tænker at du jo har flest timer og forhåbentligt også højest indtægt hos din arbejdsgiver og det derfor ville være smartest økonomisk at det var der du fik dit fradrag.  Jeg mener ihvertfald at de regner fradraget ud på timer.....gab....jeg kan ikke regne i øjeblikket, men jeg tænker at det er der hvor hovedindtægten ligger at man burde bruge sit hovedkort???

Hvorvidt det ellers er rentabelt ved jeg faktisk ikke....

Anmeld

15. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
Valle81 skriver:

Nej det skulle jeg ikke mene, men da din løn er højest hos arbejde ville jeg lægge hovekortet der og bikort hos a-kasse.

Timeløn arbejdsgiver 112 og a-kasse er omkring 102 kr.

Det er nemlig også mit argumen

Anmeld

15. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
Znuzke skriver:

Er det en regel at hovedkortet skal ligge hos A-kassen?

Jeg tænker at du jo har flest timer og forhåbentligt også højest indtægt hos din arbejdsgiver og det derfor ville være smartest økonomisk at det var der du fik dit fradrag.  Jeg mener ihvertfald at de regner fradraget ud på timer.....gab....jeg kan ikke regne i øjeblikket, men jeg tænker at det er der hvor hovedindtægten ligger at man burde bruge sit hovedkort???

Hvorvidt det ellers er rentabelt ved jeg faktisk ikke....

Ja det er nemlig også hvad jeg har sagt, men jeg taler for døve ører (Så enden på det hele er nok at jeg stopper med at give råd )

Anmeld

15. oktober 2010

aarhusmor

37-15= 22 timer
Brutto:
22 timer x 102 kr. = 9724 kr.
15 timer x 112 kr. = 7280 kr.

Hvis dit fradrag er over 7280 kr. så skal det ligge ved akassen. Hvis det er under, så er det ligegyldigt hvor det ligger

Anmeld

15. oktober 2010

Thereseh

Man kan kun få supplerende dagpenge i 30 uger, indenfor to år. Derfor er jeg fx. fuldtidsledig, selv om jeg har fået tilbudt to deltidsstillinger. Jeg er nødt til at ha' fuld tid, for at få det til at hænge sammen.

Tjek de "nye" regler for suplerende her:

http://www.ftf-a.dk/aktuelt/nyheder/nyhed/artikel/nye-regler-om-supplerende-dagpenge-vedtaget/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.