Vi skulle til 3 mdrs. samtale i Livas børnehave idag......
.............Alt i alt en positiv samtale 
Liva er bare en helt igennem skøn pige. Og dygtig!
Det overrasker mig faktisk lidt at høre, at hun ikke er så god til at sidde stille ret længe ad gangen og fordybe sig, for det var ikke helt det indtryk jeg har fået, når jeg har set billeder af hende, hvor hun sidder og er kreativ.
Hun ser meget koncentreret ud ....Så pyt da med at det ikke tager en halv time, hvis bare hun er fordybet i projektet, mens det står på. .... 10 min. kan godt være lang tid for en 3-årig!
Vi har ikke været til 3-mdr's samtale endnu (Bianca startede jo kun lige for 1½ måned siden) ....men jeg er da også temmelig spændt på, at høre, hvad de har at fortælle derhenne fra.
Jeg føler stadig ikke rigtigt, at JEG ved hvem de voksne, som passer på hende, er. Kun som ansigter ....men de virker søde. Og Bianca virker endelig glad for at blive afleveret.
Og det har overrrasket mig, at hun er så stillesiddende i sine aktiviteter som hun har vist sig at være. For Bianca er ellers en bulder-basse, som elsker at hoppe omkring og tumle. Men henne i børnehaven, dér foretrækker hun at tegne med tusser (christ hvor er der kommet mange tegninger med hjem, siden hun startede der, hehe), og så laver hun perle-armbånd og bygger med sådan nogle samle-brikker, og leger med modelervoks.....sådanne ret stille-siddende aktiviteter.
Måske fordi vi ikke er gode nok til at tilbyde hende, at lave dén slags herhjemme? Så hun leger og tumler meget hjemme, og er mere kreativ derhenne?!
Jeg må altså også lige fortælle :
Bianca har jo længe siddet på wc, men bruger stadig ble.
Og selvom hun dagligt kommer på toilet, så sker der ligesom aldrig noget - selvom hun forsøger at overbevise os om, at " Så, nu har hun tisset" 
Men i fredags snuppede de hende lige på rette tidspunkt, da hun trykkede. Så kom hun på wc......og lavede en ORDENTLIG pølle i toilettet. Den blev set nøje på, og sendt godt afsted med udskyllet ...haha. Hun var SÅ STOLT, da hun fortalte os det, da vi kom og hentede hende.
Desværre er der igen intet sket på wc'et siden. Men det var da en succes, og en start....
Nå, men sikke en masse jeg fik plapret af om Bianca.
Det ligger bare let én på sinde, at snakke med om sin egen, når nu de er så tæt i alder og udvikling.
Jeg syntes det lyder til at være en god samtale, og at Liva er super fint med. Der er ihvertfald ingen grund til bekymring, når det kommer til hende, det gæve pigebarn!
...JEG er også stolt af hende