halv døv? eller irritere hun bare mammi her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.530 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

nvm

kan man få tjekket en 4års ører?

min datter siger hele tiden HVA og HVAD..og jeg er ved at blive sindsyg, men jeg tænker bare hvordan tjekker lægen det? en på 4 år kan jo ikke sidde og trykke på en knap hver gang der er en lyd eller stemme, ligesom jeg får tjekket mine.. jeg har selv været øre barn og går stadig til tjek med minne ører og har været igennem mange opereretioner... men min ørelægee siger det ikke er arveligt..

er bare irriteret over hun konstant siger hvad og hva, når jeg siger noget til hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

A&F

Jeg har en kusine på snart 9 år. Hun havde hørelses problemer fra hun var lille. Så hun blev undersøgt hos lægen som 6 årig. Det viste sig, at hun havde nogle høre problemer. Hun blev derfor opereret og hører godt i dag. Så det kunne være en ide om at tage hende til lægen og blive undersøgt.

Anmeld

14. oktober 2010

Skouboe

Snak med lægen - du kan ikke være den første forælder i det dilemma, så de har sikkert en måde at teste på. 

Hvis hun rent faktisk er hørehæmmet i en eller anden grad, er det bedre der bliver taget hånd om det nu, end om 2 eller 5 år

Anmeld

14. oktober 2010

Mumto3

Jeg har lige fået chekket mine to yngste børn. Hende på 2år fik ørescreeningen (den man normalt får når man er nyfødt) og ham på 4 år, fik høretelefoner på og så skulle han trykke på en knap hver gang han hørte en lyd i det ene eller andet øre.

Vi snakkede med vores egen læge,som sagde at til lige præcis ørelægen skal man ikke have en henvisning, man ringer bare dirkete til ørelægen og  får en tid.

Så få endelig de øre chekket! Det er super nemt!

Anmeld

14. oktober 2010

nvm

Mumto3 skriver:

Jeg har lige fået chekket mine to yngste børn. Hende på 2år fik ørescreeningen (den man normalt får når man er nyfødt) og ham på 4 år, fik høretelefoner på og så skulle han trykke på en knap hver gang han hørte en lyd i det ene eller andet øre.

Vi snakkede med vores egen læge,som sagde at til lige præcis ørelægen skal man ikke have en henvisning, man ringer bare dirkete til ørelægen og  får en tid.

Så få endelig de øre chekket! Det er super nemt!

jeg vil bare mene en på 4 ikke har styr på hver gang der er en lyd i de høretelefoner, selv jeg er stadig i tvivl når jeg skal ha dem på hehe

men ja jeg må ringe og høre lægen om det, fordi vil ikke ha hun skal igennem alt det jeg har været, tror jeg er oppe på 4-5 operationer efterhånden.. så det vigtigt hun blir tjekket i en tidlig alder. var bare i tvivl om det ku tjekkes i den alder

men tak for dit svar i hvertfald

Anmeld

14. oktober 2010

nvm

tak til alle jer andre der også har svaret, jeg må ringe til lægen imorgen så

Anmeld

14. oktober 2010

nvm

tak til alle jer andre der også har svaret, jeg må ringe til lægen imorgen så

Anmeld

14. oktober 2010

Mumto3

nvm skriver:

jeg vil bare mene en på 4 ikke har styr på hver gang der er en lyd i de høretelefoner, selv jeg er stadig i tvivl når jeg skal ha dem på hehe

men ja jeg må ringe og høre lægen om det, fordi vil ikke ha hun skal igennem alt det jeg har været, tror jeg er oppe på 4-5 operationer efterhånden.. så det vigtigt hun blir tjekket i en tidlig alder. var bare i tvivl om det ku tjekkes i den alder

men tak for dit svar i hvertfald

Min dreng var 4½ år og han havde ingen problem overhovedet med at trykke på knappen når der kom en lyd. man skal ikke trykke højre/ventre sådan som jeg husker det fra min skoletid. Han skal bare registere at nu høre han en lyd.

Håber det går for jer! og at ørene ikke fejler noget, men det er godt at få det chekket. i vores familie har vi en arvelig sygdom som giver hørenedsættelse, så derfor er jeg også ekstra opmærksom på at få deres øre chekket.

Anmeld

14. oktober 2010

nvm

Mumto3 skriver:

Min dreng var 4½ år og han havde ingen problem overhovedet med at trykke på knappen når der kom en lyd. man skal ikke trykke højre/ventre sådan som jeg husker det fra min skoletid. Han skal bare registere at nu høre han en lyd.

Håber det går for jer! og at ørene ikke fejler noget, men det er godt at få det chekket. i vores familie har vi en arvelig sygdom som giver hørenedsættelse, så derfor er jeg også ekstra opmærksom på at få deres øre chekket.

jeg tror bare ikke min datter er "moden" nok til det. hun er ret genert over for fremmede oz, så det er sært at få hende til at sige noget når vi er hos lægen.. så ved ikke om hun ville ku det der med den tryk knap. som voksen fungere det stadig på den måde med først lyde i højre øre, og så i venstre, bagefter skal man gentage tal.. og jeg synes det sindsygt svært, men nok fordi jeg er halv døv på det ene øre

men tak skal du ha', håber hun høre perkeft må ringe til lægenmanden imorgen

Anmeld

14. oktober 2010

Malthes mor

Mikkel på 4 år er lige blevet hørescreenet hos ørelægen. Det skete på nøjagtig samme måde som, når de er nyfødt. Og med de sammen krav om at der skulle være total ro og at han skulle sidde stille.

Så der er andre måder en den gammeldags.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.