køb af andelslejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

209 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

katti24

Hey alle  Mig og kæresten står og skal til at købe en andelslejlighed, dog skal alt lige godkendes af banken, men jeg har lidt tvivl omkring det hele. Tænker meget over fremtiden... er det økonomisk klogt at købe en andelslejlighed nu? og lejligheden er heller ikke så stor igen. Det er en 2-værelses på 65 kvm. så den passer fint til mig og min kæreste, men ville jo gerne ha børn en dag.  Vi er begge 25 år, men kæresten vil absolut ikke ha børn foreløbig...

Hvad siger I? er det dumt at købe den nu eller burde man vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

De3Guldklumper

Vi bor i andel og er RIGTIG glade for det.. og hvis i vil købe er det NU i skal gøre det for andelslejligheder er BILLIGE for tiden..

Dog er jeres ikke så stor og det er der jo som heller ikke noget i vejen med MEN i skal huske på at HVIS i pludselig vil ha børn så er det ikke sikkert at i bare sådan lige kan komme af med den igen - her tænker jeg på hvis markedet ikke lige er til andelsboliger - og i kan ikke bare lige flytte til noget større..

Vi har 115 kvm og det passer lige.. Vi vil gerne af med vores da jeg gerne vil have nummer 3 og det har vi ikke værelser til og så vil vi gerne flytte til en anden by. Men er absolut ikke afvisende for at købe andel igen..

Anmeld

14. oktober 2010

katti24

ja størrelsen er nok problemet, eller det er jo ikke et problem men kunne blive det. 

Vi vil gerne købe en nu, kan heller ikke lide at bo her hvor vi gør, så beslutningen er taget, bare ikke hvilken bolig det skal være.

Vi har tænkt på at hvis vi køber en nu, så skal vi ihvertfald bo der de næste 5 år (mens jeg studere), og kæresten vil først ha børn efter jeg har fået min uddannelse, selvom jeg da godt kunne tænke mig nogen lige nu 

tænker osse at hvis vi får et barn om måske 3 år, ja så har vi måske lige 2-3 år til at finde et passende tidspunkt at sælge den på, for man kan vel godt ha et lille barn på ikke så meget plads, eller?

Anmeld

14. oktober 2010

Betina&nicoline

Det er aldrig dumt at købe fast ejendom. Dog skal I få tjekket alle papirerne igennem af en advokat inden i skriver under. Det er ikke på advokat omkostningerne i må spare, for det kan koste dyrt efterfølgende, hvis andelsforeningen har huslejestigninger eller andre store projekter i tankerne. Dette kan en advokat hurtig gennemskue, udfor diverse generalforsamlingsreferater og lign. 

Der er mange andelsforeninger som har det svært for tiden, fordi de er nyopretttet. Hvis I kan finde en "billig" andel med så lav boligydelse som muligt, er det ikke en dum investering.

Ingen kan spå om fremtiden mht. boligmarkedet, så det er bare om at springe ud i det, og ikke få købt til overpris. Vær ikke bange for at have is i maven når I skal presse køber i pris. Hvis det ikke bliver denne lejlighed, så bliver det bare en anden.

Al held og lykke med kommende køb :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.