Karoline skriver:
Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om jeres erfaring med moderkærlighed:
- hvordan var dine følelser over for dit barn, mens det lå i maven?
- følte du moderkærlighed lige fra starten, efter dit barn var født?
- gik der et stykke tid, før du for alvor knyttede dig til dit barn og følte moderkærlighed?
På forhånd tak!
Hej du
Jeg er selv igang med en bog i samarbejde med GAIA om efterfødselsreaktioner og babys rytme og hvad er naturligt, og hvad er OK og hvad er ikke OK.
Mine svar er:
1) Jeg elskede mit barn indeni maven voldsomt meget. Jeg gik til scanning hver 3 uge, fordi jeg har en stofskiftesygdom, og den lille tog ikke nok på. Hun vejede også kun 2400 g ved kejsersnittet.
2) Jeg følte moderkærligheden med det samme, da jeg hørte hendes skrig. Så vidste jeg, at hun var okay på trods af alt det, vi var igennem.
3) MENNNNNNNNNNNN så skete der noget ca 14 dage efter. Jeg fik en slem depression med angst. Så min moderkærlighed forsvandt igen, og den er først kommet tilbage nu efter knap 5 mrd....
Øv... men sådan var det også med mit første barn. Han er 10 år nu. Med vilje ventede vi så mange år pga. depression... tænkt hvis man var så uheldig at få en reaktion igen.... det gjorde jeg alligevel på trods af de 10 år, som gik.
Knus herfra
Anmeld