Fra 2 til 3 skemåltider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Henri84

Hvornår? Hvordan? jeg har simpelthen fuldstændig glemt hvad vi gjorde da Elias var i den alder
Alberte har fået grød siden hun var knap 4 mdr. Den sidste måned i hvert fald har hun fået grød formiddag og grøntsagsmos til aften... Hun er 5 1/2 mdr. nu og vi er begyndt at snakke om hvornår det er tid til at indføre et 3. måltid.. Hvornår gjorde i det?
Hvordan ser/så jeres børns rytme ud da de fik 3 skemåltider (tænker i forhold til søvn, amning/flaske osv)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Ryberg

Altså Lasse startede med at få grød til middag da han var 4 mdr... ca.14 dage efter startede jeg op på 2 X grød, altså morgen + middag.... og 14 dage efter det(5 mdr. gammel)  er jeg så startet op på kartoffelmos til aften.....

Det fik jeg at vide af SSP

Så har han en hel måned til at vænne sig til de 3 måltider før han skal begynde at få forskellig mad når han er 6 mdr.

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Jeg ville indføre et måltid mere inden middagsluren og så måske rykke formiddagsgrøden til morgenmad Laura har aldrig ville have så meget grød, så hun gik direkte til leverpostejsmadder, da hun var 6 mdr.

Anmeld

14. oktober 2010

jlp90

Hej. Der er en brochure på sundhedsstyrelsens hjemmeside der omhandler mad til småbørn og babyer. Svaret står der i er jeg sikker på. Her er linket :

http://www.sst.dk/Udgivelser/2007/Mad%20til%20spaedboern%20og%20smaaboern%20-%20fra%20skemad%20til%20familiemad.aspx

Anmeld

14. oktober 2010

Eliza/lykke

Jeg læser lige med....... min datter er 5 mrd + 1 uge  og hun spiser grød til frokost kl. 12.00 og grød til aftensmad kl. 17.30. Men ellers ikke. Hun er mega mæt, og kan knap nok få en flaske ned.

Jeg vil også gerne give hende morgenmad, øllebrød måske ved 6 mrd til morgenmad. Så er vi oppe på 3 måltider.

Skal de så have noget imellem måltiderne? Altså ikke noget måltid, bare en tår at drikke af kop ikke???? Måske lidt frugtmos kl. 15.00???? Jeg synes også, at det er svært.

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.