Kære Stig,
Jeg vil gerne nominere min veninde Mette, jeg kan simpelthen ikke forestille mig en, der fortjener det mere end hun. Mette er et af de mennesker, som altid står klar til at hjælpe alle, der skulle have behov for det. Og hun har mange gange støttet mig og mange jeg kender, når tingene brænder på. Det, der er mest imponerende, er at Mette ikke selv har haft det nemt, alligevel har hun gang på gang hjulpet os andre.
Mette er mor til tre dejlige børn. I marts 2009 fik hun lille Ida, og drømmen om de tre børn var gjort, også selvom Ida kom til verden ved akutkejsersnit 5 uger for tidligt. Lykke var gjort, og efter 10 dage på sygehuset kunne de vende hjem som en samlet familie, nu skulle de nyde lykken. Der gik dog ikke mere end tre måned før, der gik skår i lykken. Lille Ida blev konstateret hjerneskadet, en skade hun angiveligt havde fået af 3 mdr. vaccinen. Herefter fulgte utallige indlæggelser og lægeundersøgelser. Lille Ida og Mette røg ind og ud af sygehus-systemet. Alt imens stod vi på sidelinien og fulgte deres hårde kamp for at finde ud af, hvad der var galt med den lille pige. Oveni det hele blev Mette og lillepigen indlagt med influenza A og måtte tilbringe mange dage i karantæne.
Sygdommen har tærret på familien kræfter, og oveni det hele har Mette måttet kæmpe en kamp med sit arbejde, da de ikke kunne støtte op om Mette og hele forløbet. De sidste halvandet år, har bragt mange dårligdomme med sig på sin vej for Mette, Ida og hele familien. Mette er træt, og alligevel stiller hun op, hvor der er behov. Hun er et af de mennesker, som efterlader et indtryk, og et dybt et af slagsen. Hun, om nogen, fortjener en ferie. Hun og familien fortjener et break fra hverdagens trommerum. Og derfor nominerer jeg hende til drømmerejsen. Jeg håber, meget af I vil tage denne varme og utrolige kvinde op til vurdering, og synes, at hun fortjener det, lige så meget som jeg og mange andre gør det.
Med venlig hilsen
Camilla
Anmeld