Hej alle... jeg vil lave en kage! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Malli

Hejsa....

Jeg har LÆNGE gerne ville prøve at lave sådan en super flot kage, og kan se at i alle bare er rigtig dygtige til det?

Jeg har lige lidt spørgsmål, inden jeg går i gang... 

1. Hvor meget tid skal jeg mon sætte af?

2. Kan jeg bruge alle slags kager, (også amo) og så bare overtrække det med mmf, i stedet for den traditionelle glasur, af vand og flormelis?

3. Hvis jeg gerne vil lave en kage, men ønsker at have noget lækkert ind i mellem lagene på kagen, evt toblerone creme, eller hindbær mouse, hvordan gør jeg så det?

4. Er det nemmest at lave en rund eller firkantet kage, hvis den skal overtrækkes med mmf?? kan jeg lave en rund chokolade kage?

5. Har i mon nogle forslag til en lækker tøsekage,...

Jeg havde tænkt noget med måske toblerone creme, eller skildpaddecreme, ville det smage godt med hindbærcreme og evt en chokolade kage? 

sikke mange spørgsmål, håber nogle har tid og lyst til at svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Fines mor

Er der ikke nogle herfra gruppen, som mødes hvor du kan koble dig på? Det giver nogle gode fif, og man lærer en del ved at være sammen socialt ;-) Jeg gik bare igang med at lave en Barbie kage, men det var ikke et "stort" projekt som skulle vises frem. Så start med noget, som du bare selv kan spise hjemme ;-)

Anmeld

14. oktober 2010

Josesmor

Malli skriver:

Hejsa....

Jeg har LÆNGE gerne ville prøve at lave sådan en super flot kage, og kan se at i alle bare er rigtig dygtige til det?

2. Kan jeg bruge alle slags kager, (også amo) og så bare overtrække det med mmf, i stedet for den traditionelle glasur, af vand og flormelis?

3. Hvis jeg gerne vil lave en kage, men ønsker at have noget lækkert ind i mellem lagene på kagen, evt toblerone creme, eller hindbær mouse, hvordan gør jeg så det?

4. Er det nemmest at lave en rund eller firkantet kage, hvis den skal overtrækkes med mmf?? kan jeg lave en rund chokolade kage?

Jeg havde tænkt noget med måske toblerone creme, eller skildpaddecreme, ville det smage godt med hindbærcreme og evt en chokolade kage? 

Hej

Det kan være jeg kan hjælpe lidt.. jeg er dog ikke en af profferen

Jeg plejer lave bundene 2 dage før. Jeg laver en chokoladekage fra bunden og deler den i 3 med sytråd.  Men du kan da sagtens lave det af Amo. Kan ikke se det gør andet end smagen til forskel..

Første dagen laver jeg også fyldet hvis det skal stå natten over. det står gerne i opskriften. Jeg lavede faktisk bunde igår og skidpaddecreme. Cremen skal så bare piskes op idag og er klar. Men hvis du skal lave noget fyld med husblas skal du lave det på dag 2. Så idag laver jeg cidermousse og samler derefter min kage.

Kommer derefter MMF på. Ved ikke om det er nemmest med en rund eller firkantet form.. Jeg har prøvet begge dele og synes det kræver lige meget tålmodighed

Ved ikke om det var svar på det hele?

Når du skal sammensætte fyld er det godt med noget tungt og noget som ikk ligge så tungt.. så skildpadde eller toblerone sammen med hindbærcreme ville da være super fint

Held og lykke med det, og go arbejdslyst

Anmeld

14. oktober 2010

Malli

Super, tak for svar... jeg har begivet mig ud i projektet i dag, lige nu står det hele på køl. Jeg havde lige et personalemøde, og nu er jeg for træt til at fortsætte

HVor køber i forresten kage materialer og kage ting? synes det er voldsomt dyrt, på danske hjemmesider

Anmeld

14. oktober 2010

Fines mor

Malli skriver:

Super, tak for svar... jeg har begivet mig ud i projektet i dag, lige nu står det hele på køl. Jeg havde lige et personalemøde, og nu er jeg for træt til at fortsætte

HVor køber i forresten kage materialer og kage ting? synes det er voldsomt dyrt, på danske hjemmesider

Nogle køber ind i Holland, London og den vej... men hvis du kender nogle, så kan i købe ind sammen ;-) Jeg kender en pige, vi deles om en del udstyr, der er jo ingen grund til vi har det samme ;-)

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Malli skriver:

Hejsa....

1. Sæt en 2-3 dage af, hvis du skal lave med creme i flere lag.

2. Du kan sagtens bruge AMO og så overtrække med MMF. Det vil være nemmest første gang.

3. Mht. opskrifte, så kan du tjekke opskriftstråden, og skrive til mariamiss6, for at få tilsendt kagehæftet. Der står alt, hvad du har behov for at vide inden du går i gang med kagen. Her er linket til tråden:
https://www.baby.dk/debat/32501pi1/kageklubben/naah-piger-saa-er-kagehaeftet-faerdigt.aspx

4. Det er nok nemmest med en rund kage i en springform.

5. Lækker tøsekage kunne være chokoladekage med hvid chokoladecreme og jordbærmoussé

Rigtig god fornøjelse!

Anmeld

15. oktober 2010

Josesmor

Jeg bruger dinkage.dk. Synes ik det er så vildt dyrt.. og der er hurtig levering SKØNT

Anmeld

16. oktober 2010

Malli

tak for jeres svar... jeg er blevet færdig med kagerne. og de er ikke helt så vellykket. synes det svært at arbejde med det der fondant. jeg fik det rullet ud, men det gik i stykker, hist og her, da det var blevet rullet for tyndt ud. ØV. Men man sal jo lige prøve sig frem

Skal de mon stå på køl igen, før der skæres i dem???

forresten, har jeg meget hindbær mousse(uden husblas), toblerone  creme, og skildpadde creme tilbage, kan det fryses?

og hvordan opbevarer jeg resten af min fondant, jeg har købt noget der var færdigt, og posen er jo nu klippet i stykker??

Anmeld

24. oktober 2010

Malli

Tak for jeres svar... jeg fik lavet en super fin kage. skulle lige øve lidt med fondanten, og derfor valgte jeg ikke at gøre noget ud af udsmykning, men bare koncentrere mig om kagen, og fondanten... Jeg havde den med ud til svigerfamilien. De var ELLEVILDE... så er blevet hyret til at lave deres søns 18års fødselsdags kage...  

Jeg er ikke så super kreativ, så er der nogen der har nogle nemmer og gode ideer, til hvad man kan pynte en kage med... ærgerligt at lave sådan en flot kage, og så mangler der ligesom lige prikken over i'et og det må være lidt pynt 

Anmeld

24. oktober 2010

Pige2009

Malli skriver:

Tak for jeres svar... jeg fik lavet en super fin kage. skulle lige øve lidt med fondanten, og derfor valgte jeg ikke at gøre noget ud af udsmykning, men bare koncentrere mig om kagen, og fondanten... Jeg havde den med ud til svigerfamilien. De var ELLEVILDE... så er blevet hyret til at lave deres søns 18års fødselsdags kage...  

Jeg er ikke så super kreativ, så er der nogen der har nogle nemmer og gode ideer, til hvad man kan pynte en kage med... ærgerligt at lave sådan en flot kage, og så mangler der ligesom lige prikken over i'et og det må være lidt pynt 

På flere hjemmesider bl.a. dinkage.dk har de flere forskellige udstikkere, som er super nemme at arbejde med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.