Arrgg de skide bananfluer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Tullepii

Vi har nu haft bananfluer i lejligheden i en måned, og kan simpelthen ikke komme af med dem, er ved at eksplodere for de er bare klamme og de sætter sig i maden når vi sidder og spiser.

Jeg har prøvet ALT snart, holder køkkenet rent, men bare man åbner en sodavand så er de der straks. Jeg har sprøjtet med insektspray, gjort hele lejligheden TOTAL ren og kan simpelthen ikke finde ud af hvad de lever af.

Det mindste mad der står fremme bare 5 minutter så vrimler det med dem.

Er der nogle der har nogle råd????? Ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre..

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

quar20

Vil bare lige sige du IKKE er den eneste der døjer med fluer generalt.. Men det er fordi at de er ved at då og derved kæmper for at leve videre...!!

Det er det samme med myg..!! De er simpelthen SÅ voldsomme og kæmper for at leve videre...!! Men vi har også haft en mærkelig sommer - så de kloge hoveder siger at det er derfor de er så vilde..!!

Aner ikke hvad pokker man stiller op, vi sover med fluesmækkere

Anmeld

13. oktober 2010

Tullepii

quar20 skriver:

Vil bare lige sige du IKKE er den eneste der døjer med fluer generalt.. Men det er fordi at de er ved at då og derved kæmper for at leve videre...!!

Det er det samme med myg..!! De er simpelthen SÅ voldsomme og kæmper for at leve videre...!! Men vi har også haft en mærkelig sommer - så de kloge hoveder siger at det er derfor de er så vilde..!!

Aner ikke hvad pokker man stiller op, vi sover med fluesmækkere

Jeg håber de snart forsvinder det er vildt ulækkert. Jeg løber også rundt med fluesmækker og jagter dem Tror det ser sjovt ud .

Anmeld

13. oktober 2010

Malthesmoar

Vi har dem også nu & dag, fik engang et råd om at man skulle købe en kødædende plante!?

Mvh

Anmeld

13. oktober 2010

quar20

Tullepii skriver:

Jeg håber de snart forsvinder det er vildt ulækkert. Jeg løber også rundt med fluesmækker og jagter dem Tror det ser sjovt ud .

hahah ja jeg tror det ser møg sjovt ud..! Selv vores søn er blevet helt vild med at rende med en fluesmækker og klaste dem og han er kun 20 måneder... ...

Men ja det er MØG irriterende...!! Har faktisk lige slået 3 ihjel...!! Så har vi fred indtil om nogle timer så har vi tre eller flere igen...!! En aften vi sad og så en film klaskede vi.. HOLD FAST... 21 stk...!! 21 KÆMPE FEDE FLUER...!!

Men de siger kloge hoveder siger jo at om nogle få uger er de døde.. GLÆDER mig hel vildt..!!

Anmeld

13. oktober 2010

Tullepii

quar20 skriver:

hahah ja jeg tror det ser møg sjovt ud..! Selv vores søn er blevet helt vild med at rende med en fluesmækker og klaste dem og han er kun 20 måneder... ...

Men ja det er MØG irriterende...!! Har faktisk lige slået 3 ihjel...!! Så har vi fred indtil om nogle timer så har vi tre eller flere igen...!! En aften vi sad og så en film klaskede vi.. HOLD FAST... 21 stk...!! 21 KÆMPE FEDE FLUER...!!

Men de siger kloge hoveder siger jo at om nogle få uger er de døde.. GLÆDER mig hel vildt..!!

Hehe Jeg håber godt nok også de snart forsvinder af sig selv.. Jeg kan sagtens smække 50 på en dag, ved simpelthen ikke hvor de kommer fra. Laver ikke andet end at gøre rent hele tiden.

Anmeld

13. oktober 2010

Isabella_mor

vi havde også banan fluer i sommers og sensommeren, det vi gjorde var at alle flasker og dåser kom i en pose som vi lukkede med en klips (sådan en fra Ikea.) og det samme med skraldespanden.

vi købte ikke frugt som bare kunne ligge og ikke blive spist. det er der de sætter sig..

og så sørgede vi for at pakke alt ind i poser og sådan når vi havde haft åbnet en pose brød bare, så de heller ikke satte sig i det.. alt blev lukket inde og gemt væk..

der gik ikke længe så havde vi dem ikke længere...

så fik vi til gengæld nogle andre kryb som satte sig i vores skuffesysteme hvor der var konserves og poser med rasp. som de gik igennem og der måtte vi simpelthen igsng med rodalon og smide alt ud,

Anmeld

13. oktober 2010

twinboys

Tullepii skriver:

send lige et billede af hvor du jagter dem det vil jeg gerne se

Anmeld

13. oktober 2010

Baby2010/2013

Tullepii skriver:

Vi har nu haft bananfluer i lejligheden i en måned, og kan simpelthen ikke komme af med dem, er ved at eksplodere for de er bare klamme og de sætter sig i maden når vi sidder og spiser.

Jeg har prøvet ALT snart, holder køkkenet rent, men bare man åbner en sodavand så er de der straks. Jeg har sprøjtet med insektspray, gjort hele lejligheden TOTAL ren og kan simpelthen ikke finde ud af hvad de lever af.

Det mindste mad der står fremme bare 5 minutter så vrimler det med dem.

Er der nogle der har nogle råd????? Ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre..

Knus 

Her er lidt husråd   http://husrad.com/bananfluer.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.