Pco

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Mellepige

Hej..

jeg har lige nogle spørgsmål ang. PCO. Kan det gå væk af sig selv? Eller er det noget man altid vil ha hvis man har det?

Min cyklus er ca på 33 dage, nogle gange lidt mere. SKal jeg være bekymret?

Kram..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Mellepige

Ingen?

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

1m1i1a skriver:

Hej..

jeg har lige nogle spørgsmål ang. PCO. Kan det gå væk af sig selv? Eller er det noget man altid vil ha hvis man har det?

Kram..

PCO vil aldrig gå væk, men man kan gøre meget for at mindske symptomerne gennem kost, motion og medicin i form af metformin, hvis man ønsker graviditet og p-piller, hvis ikke.

Selvom du har normal cyklus indenfor de 35 dage, er det ikke sikkert du har ægløsning når du har PCO. Har du fået konstateret PCO?

Anmeld

13. oktober 2010

82Miraklet

1m1i1a skriver:

Hej..

Kram..

Pco er noget man altid vil have..

En cyklus på 33 dage lyder da pænt fint.. jeg har pco og min cyklus går med alt fra 30-150 dage imellem....

Anmeld

13. oktober 2010

Mellepige

SolsikkeBlomst skriver:

PCO vil aldrig gå væk, men man kan gøre meget for at mindske symptomerne gennem kost, motion og medicin i form af metformin, hvis man ønsker graviditet og p-piller, hvis ikke.

Selvom du har normal cyklus indenfor de 35 dage, er det ikke sikkert du har ægløsning når du har PCO. Har du fået konstateret PCO?

Nej det har jeg ikke. Men overvejer meget at gå til lægen. Vi har været igang i 8 mdr, det er ikke længe, men syns alligevel det er længe i forhold PB!

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

1m1i1a skriver:

Nej det har jeg ikke. Men overvejer meget at gå til lægen. Vi har været igang i 8 mdr, det er ikke længe, men syns alligevel det er længe i forhold PB!

Hvad gør at du mistænker det for at være PCO?

Anmeld

13. oktober 2010

Mellepige

SolsikkeBlomst skriver:

Hvad gør at du mistænker det for at være PCO?

Syns mine cykluser er blevet længer. Sidste gang gik jeg 4 dage over mens, sidste gang igen 8 dage over mens. Ved ikke om det er noget der kunne tyde på det? Skal have min menstrution idag, og er så bange for der skal til at gå mange dage endnu inden jeg får den. Endten skal den blive væk, eller komme på ca dagen - ville værer rart. Syns det virker som meget længer tid at prøve når den udskyder sig hele tiden..

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

1m1i1a skriver:

Syns mine cykluser er blevet længer. Sidste gang gik jeg 4 dage over mens, sidste gang igen 8 dage over mens. Ved ikke om det er noget der kunne tyde på det? Skal have min menstrution idag, og er så bange for der skal til at gå mange dage endnu inden jeg får den. Endten skal den blive væk, eller komme på ca dagen - ville værer rart. Syns det virker som meget længer tid at prøve når den udskyder sig hele tiden..

Okay.. men der er jo mange andre indikatorer der fortæller om det kunne være PCO udover uregelmæssig mens Har du prøvet ægløsningstests?

Anmeld

13. oktober 2010

Natascha

1m1i1a skriver:

Hej..

Kram..

Hej

Jeg fik selv konstateret PCO, og jeg er blevet gravid naturligt, men det skete først efter et vægttab på ca 10 kg og omlægning af min kost...

Ved ikke om du døjer med lidt overvægt, for det har altså meget stor betydning for en ønsket graviditet.

Håber du kan bruge mit svar til lidt.

Knus fra Natascha der har termin idag..... :-)

Anmeld

13. oktober 2010

Mellepige

SolsikkeBlomst skriver:

Okay.. men der er jo mange andre indikatorer der fortæller om det kunne være PCO udover uregelmæssig mens Har du prøvet ægløsningstests?

Nej det har jeg ikke. Har læst om dem, og også været tæt på at bestille det. Men har ladet vær, fordi jeg ikke helt har kunne forstå det. Hvornår skal man bruge dem? Der hvor man forventer ÆL? og hvor tydlig skal stregen være? Syns jeg har læst det ikke er nok med en utydlig streg.

Tak for dine svar  - sætter stor pris på du gider hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.