Er det sådan det er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

691 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Chewy

Hej piger,

Jeg er gravid i uge 13, og er egentlig sluppet meget nemt om det med kvalme i forhold til så mange andre. Men har dog kvalme en gang imellem. F.eks. om morgenen skal jeg virkelig tvinge mig selv til at spise, så jeg ikke bliver dårlig af ikke at have fået noget. Jeg føler, at jeg generelt er lettere påvirkelig i denne tid, og der skal ikke så meget til for, at jeg pludselig kan få det dårligt.

Mit spørgsmål er så til jer - skal man forvente, at man bare er mere skrøbelig i graviditeten? Eller kom der et punkt, da I sådan var et godt styk henne, hvor I begyndte at vende tilbage til jer selv og der blev længere og længere imellem kvalme, ubehag osv.?

Tak fordi I tog jer tid til at læse mit indlæg

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

<3

Chewy skriver:

Hej piger,

Jeg er gravid i uge 13, og er egentlig sluppet meget nemt om det med kvalme i forhold til så mange andre. Men har dog kvalme en gang imellem. F.eks. om morgenen skal jeg virkelig tvinge mig selv til at spise, så jeg ikke bliver dårlig af ikke at have fået noget. Jeg føler, at jeg generelt er lettere påvirkelig i denne tid, og der skal ikke så meget til for, at jeg pludselig kan få det dårligt.

Mit spørgsmål er så til jer - skal man forvente, at man bare er mere skrøbelig i graviditeten? Eller kom der et punkt, da I sådan var et godt styk henne, hvor I begyndte at vende tilbage til jer selv og der blev længere og længere imellem kvalme, ubehag osv.?

Knus

Et stort rungende JA på alle fronter. Du er bare mere hormonel, skrøbelig, ked af det, glad osv Nyd det. Du bliver normal igen

Anmeld

13. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Chewy skriver:

Hej piger,

Knus

sådan var min graviditet...

husk på at spise noget der holder dit blodsukker stabilt... og så ikke fro mange udsving med alt for søde sager/lette kalorier... så er det lettere at holde det stabilt..

Anmeld

13. oktober 2010

Chewy

Kirle skriver:

Et stort rungende JA på alle fronter. Du er bare mere hormonel, skrøbelig, ked af det, glad osv Nyd det. Du bliver normal igen

Ja, kroppen er i over drive på alle mulige måder, så hvis man tænker over det, er det jo fair nok Jeg prøver også at tænke positivt, hver gang jeg blir dårlig og griner og siger "er det nu dig der driller igen lille spire" Det hjælper hver gang, for så er der jo den dejligste årsag til det

Anmeld

13. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Chewy skriver:

Hej piger,

Knus

Altså , jeg vil sige , jeg er nok en af de meget heldige , jeg er sluppet helt uden om alt det kvalme osv . 

- Men jeg synes på en eller anden måde så er du aldrig helt dig selv i løbet af graviditeten , der er jo så meget der ændre sig i din krop så jeg tror det er meget naturligt at man føler sig anderledes end før . 

Anmeld

13. oktober 2010

Chewy

Ni-ko-li-ne skriver:

sådan var min graviditet...

husk på at spise noget der holder dit blodsukker stabilt... og så ikke fro mange udsving med alt for søde sager/lette kalorier... så er det lettere at holde det stabilt..

Ja, du har nok ret. Synes bare, at de ting der er lidt usunde også er dem, der er lettest at få ned, når man er skidt. Kan sagtens spise de sunde ting normalt, men hvis man lige bliver kvalm, er det eneste der hjælper bare lige et glas kakao eller lignende og det er jo ikke det sundeste....

Tak for dit svar

Anmeld

13. oktober 2010

twinboys

Siger også klart ja... du vender tilbage til dig selv igen... smiler

Anmeld

13. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Chewy skriver:

Ja, du har nok ret. Synes bare, at de ting der er lidt usunde også er dem, der er lettest at få ned, når man er skidt. Kan sagtens spise de sunde ting normalt, men hvis man lige bliver kvalm, er det eneste der hjælper bare lige et glas kakao eller lignende og det er jo ikke det sundeste....

Tak for dit svar

du kan roligt drikke et glas kakao, men spis bare en skive groft rugbrød samtidig.... og grove grøntsager

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Chewy skriver:

Hej piger,

Knus

Hejsa,

Åhh ja, de første 3-4 måneder kan være sindsygt hårde, kvalme træthed ugidelighed os - så synes jeg man har et par måneder hvor man føler sig "normal" og så koommer der nogle hårde igen:0)

Graviditet skøn, men også benhårdt arbejde og ikke altid en dans på roser.

Christina, gravid for 3 gang og igen af dem har artet sig ens:0)

Anmeld

13. oktober 2010

Isabella_mor

jeg er slet ikke blevet normal endnu. har der ikke været det ene i vejen så er der da helt sikkert noget andet som gør at man bare er en ynkelig gravid altfejlende kvinde som ikke kan holde til en skid. men jeg er jo en stædig kvinde så jeg agter at gøre en masse stadigvæk. jeg sidder ikke hele tiden stille hvertfald..

et godt råd til morgenkvalmen (det virkede for mig) da jeg havde svært ved at klemme morgenmad ned så drak jeg en halv liter mathilde kakaomælk. den mætter utrolig meget og gør at maven lige klarer sig over den første time eller to så man kan tilføje med noget frugt og et stykke brød lidt senere... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.