Revet æble til tynd mave - en skrøne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.287 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

malo

Anbefaler man stadig at give revet æble til børn med tynd mave? Og ikke mælk? Hvad er ellers skånekost? Ristet brød, yoghurt, banan, ris(kiks)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

henh01

¨Ristet hvidt brød, revet æble og kiks er ting vi spiser når vi har dårlig mave og jeg synes det hjælper. Det går ned og "suger" væske fra afførringen så denne igen bliver normal.

Anmeld

13. oktober 2010

louise8723

henh01 skriver:

¨Ristet hvidt brød, revet æble og kiks er ting vi spiser når vi har dårlig mave og jeg synes det hjælper. Det går ned og "suger" væske fra afførringen så denne igen bliver normal.

undskyld jeg spørger men hvordan kan det lige suge væske fra afføringen? kiksen lander jo i maven.. og afførring er jo i tarmen? og inden de 2 møder hinanden er kiksen jo blevet til afføring

Anmeld

13. oktober 2010

JulieE

malo skriver:

Anbefaler man stadig at give revet æble til børn med tynd mave? Og ikke mælk? Hvad er ellers skånekost? Ristet brød, yoghurt, banan, ris(kiks)?

Jeg havde en studiekammereat, der led af Crohn og det råd hun havde fået af lægerne når det var rigtig slemt, var "Spis hvidt og blegt mad"  Det råd plejer jeg at bruge som tommelfinger regel ved dårlig mave. Revet æble må jo helt klart klassificere under bleg mad og det samme med ristet brød og riskiks...

Anmeld

13. oktober 2010

Skouboe

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/diarre.htm

Jeg tror man bruger revet æble fordi det er lidt nemmere at få i syge børn

Jeg går ud fra at det er knægten, der er syg? God bedring med ham

Anmeld

13. oktober 2010

twinboys

Den er god nok og så har det vidst noget at gøre med at det ikke er større stykker maven skal fordøje og det er lettere når det er i små stykker derfor revet æble...

kiks og meget gerne saltstænger, toastbrød, chips, cola og saftevand

kroppen har brug for salt og sukker når man kaster op eller har tynd mave

Majbritt der ønsker god bedring

Anmeld

13. oktober 2010

malo

Tak skal I have for de gode råd, vi prøver os lidt frem.

Nej, det er faktisk lillepigen der er syg nu....

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Nu er din pige jo vist meget lille - men altså det de andre har nævnt bruges også her og så bliver der skyllet cola uden brus ned i store mængder:0) Det har altså en helende effekt:0)

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

malo skriver:

Ja det gør man bestemt, og så er cultura godt og paragurt tabletter.
Men nul banan, og hold ellers igen på mælkeprodukterne.
Kamillete er også godt, det virker en lille smule vira- og bakteriedræbende og hjælper med at slå dem ned.
Derudover er det som før beskrevet godt med ristet toastbrød med skrabet smør og fx lidt mager flødeost, gerne med en ganske lille smule salt på, da man er tilbøjelig til at afsalte kroppen når man har tynd mave. Knækbrød og grovkiks er også gode suplementer.
Af andet mad kan anbefales, kogte kartofler og gulerødder, kogt fisk og kogt fars i form af små kødboller og kogt kylling uden skind.
Kogt ris er også godt, men ikke noget med kål, tomater, agurker, peberfrugter og den slags.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2010

Maja88

ja alle har sag det med revet æble. men afkogt vand er også en god ting. man kan blane lidt saft i for det smager jo absolut ikke godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.