Endnu et indlæg om arv og skifteret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg skrev for et par dage siden om min svoger, som vil have lavet forenklet privat skifte efter min mands og hans fars død.

Nu har vi så talt med skifteretten...men oplysninger hænger altså ikke alt for løst på dem...

Er der nogen herinde der ved, om vi kan komme til at betale mere end der er penge til i boet, til en advokat i skifteretten, når der skal bobestyrer på?

Der SKAL bobestyrer på, da de har en søster som de har hørt om, men ikke kender.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

op

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

Det kommer jo an på om I påtager jer den evt. gæld det er.. Min morfar er lige død og der kom også bobestyrer på, da vi ikke kendte ham så godt og min mor er eneste nulevende barn af ham. Hun fik at vide, at hvis der evt. ville være negativ saldo, når det hele var gjort op, skulle hun ikke betale noget, da hun har frasagt sig gæld.. men ved ik om det samme gælder, når man har været gift eller er bror/søster?

Anmeld

13. oktober 2010

Miss.Sunshine

Ved ikke en disse om de ting,men vil da lige sige det gør mig ondt i har mistet en i holdt af

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

Altså jeg ved at vi ikke kan overtage svigerfars gæld...tror ikke han havde noget, men er i tvivl om vi kan risikere at komme til at betale for advokat, hvis ikke der er nok penge til advokaten af de penge som er tilbage efter svigerfar.....

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

SolsikkeBlomst skriver:

Det kommer jo an på om I påtager jer den evt. gæld det er.. Min morfar er lige død og der kom også bobestyrer på, da vi ikke kendte ham så godt og min mor er eneste nulevende barn af ham. Hun fik at vide, at hvis der evt. ville være negativ saldo, når det hele var gjort op, skulle hun ikke betale noget, da hun har frasagt sig gæld.. men ved ik om det samme gælder, når man har været gift eller er bror/søster?

Tak for svar.... negativ saldo vil det osse sige regningen til bobestyreren???

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

Miss.Sunshine skriver:

Ved ikke en disse om de ting,men vil da lige sige det gør mig ondt i har mistet en i holdt af

Mange tak for det. Det er hårdt, når søskende kommer op og skændes pga penge... Ikke min mand, for han er ligeglad med om der er penge til ham, men mener det skal gå retfærdigt til, og at hans ukendte søster selvfølgelig osse skal arve, hvis der er noget... Men hans bror tænker bare kr og ører og det er simpelthen så frustrerende...

Selvfølgelig håber vi da heller ikke at vi kommer til at betale noget, men om der bliver noget tilbage når boet er gjort op er vi bedøvende ligeglade med...

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

Anonym skriver:

Tak for svar.... negativ saldo vil det osse sige regningen til bobestyreren???

Jep negativ saldo, når det hele var gjort op.. dvs. betaling af husleje, tilbagebetaling af pension, rengøring, maler, bobestyrer osv. det hele

Anmeld

13. oktober 2010

Mumto3

Jeg har en veninde der mistede sin far sidste år. De var en 'del' halvsøskende og de vidste ikke om der ville dukke flere op, (altså nogen som de ikke kendte til).

Hun vidste at hendes far havde masser af gæld, og ville derfor *afskrive sig arv og gæld*, men det fik hun at vide at det kunne man ikke mere. Man kunne ikke få overdraget gæld, så hun måtte gerne arve de fysiske ting der var efter ham (efter aftale med de andre halv-søskende) men gælden var der ikke nogen der kom til at  hænge på!

Håber det gav mening.

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym trådstarter

SolsikkeBlomst skriver:

Jep negativ saldo, når det hele var gjort op.. dvs. betaling af husleje, tilbagebetaling af pension, rengøring, maler, bobestyrer osv. det hele

Tak, så behøver vi da ikke bekymre os om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.