Hvad kan HSG undersøgelsen vise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Mullefisen2011

Skal ha lavet Hsg undersøgelsen inden vi går i gang med behandlingen, men er bare så vildt bange for at der er noget galt med mig.. For min mens og får min ÆL og har aldrig fejlet noget der kan skade mit underliv.. men alligevel sidder tanken i mig at der kan være noget galt..

Hvad gør man hvis undersøgelsen viser der er noget galt? Er projektet så bare ødelagt. Og hvad kan man "fejle"?

Nogen der ved det?
Kan i berolige mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Mutti2B

Mullepigen86 skriver:

Skal ha lavet Hsg undersøgelsen inden vi går i gang med behandlingen, men er bare så vildt bange for at der er noget galt med mig.. For min mens og får min ÆL og har aldrig fejlet noget der kan skade mit underliv.. men alligevel sidder tanken i mig at der kan være noget galt..

Hvad gør man hvis undersøgelsen viser der er noget galt? Er projektet så bare ødelagt. Og hvad kan man "fejle"?

Nogen der ved det?
Kan i berolige mig?

Jeg fandt ud af at min ene æggeleder var lukket, så nu bliver jeg kun insemineret når ægløsningen falder i den side der fungerer

Anmeld

12. oktober 2010

Mullefisen2011

Mutti2B skriver:

Jeg fandt ud af at min ene æggeleder var lukket, så nu bliver jeg kun insemineret når ægløsningen falder i den side der fungerer

Det lyder ikke godt.. Er det noget du selv har kunne mærke der har været noget galt? eller hvordan?

Og det er jeg ked af at høre..

Anmeld

12. oktober 2010

Mutti2B

Mullepigen86 skriver:

Det lyder ikke godt.. Er det noget du selv har kunne mærke der har været noget galt? eller hvordan?

Og det er jeg ked af at høre..

Det er ikke noget man kan mærke, så derfor er det altid en go ide at få lavet inden behandling. Jeg har haft klamydia engang i min ungdom som dog blev behandlet ret hurtigt. Gik højest med det i 1½ uge, men alligevel har det lavet ravage i mit underliv. Har aldrig haft underlivsbetændelse eller andet.

Så nu scanner hun mig bare før inseminationen, så vi ved hvilken side det er

Anmeld

12. oktober 2010

Mullefisen2011

Mutti2B skriver:

Det er ikke noget man kan mærke, så derfor er det altid en go ide at få lavet inden behandling. Jeg har haft klamydia engang i min ungdom som dog blev behandlet ret hurtigt. Gik højest med det i 1½ uge, men alligevel har det lavet ravage i mit underliv. Har aldrig haft underlivsbetændelse eller andet.

Er det sket fordi du har haft klamydia engang eller ved man ikke det? for har hverken haft det ene eller andet.. Burde være frisk som en fugl men ved jo ikke om der gemmer sig noget skjult

Anmeld

12. oktober 2010

Mullefisen2011

Mutti2B skriver:

Er det sket fordi du har haft klamydia engang eller ved man ikke det? for har hverken haft det ene eller andet.. Burde være frisk som en fugl men ved jo ikke om der gemmer sig noget skjult

Anmeld

12. oktober 2010

Mutti2B

Det er højest sandsynligt derfor, men man ved jo aldrig

Men mon ikke du så klarer frisag

Chancerne for graviditet er også rigtig gode efter sådan en omgang gennemskyl, for så er der renset i rørerne . Så hvis du kan planlægge det sådan så vil det være rigtig godt hvis du kan blive insemineret hurtigt derefter

Anmeld

12. oktober 2010

Mullefisen2011

Mutti2B skriver:

Det er højest sandsynligt derfor, men man ved jo aldrig

Men mon ikke du så klarer frisag

Chancerne for graviditet er også rigtig gode efter sådan en omgang gennemskyl, for så er der renset i rørerne . Så hvis du kan planlægge det sådan så vil det være rigtig godt hvis du kan blive insemineret hurtigt derefter

Håber helt klart at jeg klarer frisag men er godt nok nervøs

Ved ikke om det kommer til at blive sådan for det afhænger af mine prøver...

Men får mens nok lige inden vi skal til samtale og ha lavet passageundersøgelsen og så vil de vidst starte behandligen efterfølgende hvis alt er normalt.. så det håber vi.. også hvis det gir bedre chancer..

Anmeld

12. oktober 2010

Mutti2B

Mullepigen86 skriver:

Håber helt klart at jeg klarer frisag men er godt nok nervøs

Ved ikke om det kommer til at blive sådan for det afhænger af mine prøver...

Men får mens nok lige inden vi skal til samtale og ha lavet passageundersøgelsen og så vil de vidst starte behandligen efterfølgende hvis alt er normalt.. så det håber vi.. også hvis det gir bedre chancer..

En HSG undersøgelse laves da normalt omkring 10. dagen i ens cyklus. Jeg skulle ringe på min mens 1. dag og så fik jeg en tid. De begrundede det med at de ikke ville risikere at skylle en graviditet ud selvom det så i mit tilfælde ville ha været helligånden der havde været på spil  

Anmeld

13. oktober 2010

Mullefisen2011

Mutti2B skriver:

En HSG undersøgelse laves da normalt omkring 10. dagen i ens cyklus. Jeg skulle ringe på min mens 1. dag og så fik jeg en tid. De begrundede det med at de ikke ville risikere at skylle en graviditet ud selvom det så i mit tilfælde ville ha været helligånden der havde været på spil  

Gal jeg blir forvirret.. Kan godt huske jeg har læst det et sted, men i vores brev stod der at man ville få lavet undersøgelsen til samtalen så forstår jeg ikke rigtig.. men nu er der heller ikke chance for at de skyller noget væk hos mig kan man sige

Men kunne da godt være man skal høre dem om det ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.