Jeg er lige nødt til at få luft, og det er ligesom om jeg ikke kan nå ind til kæreste med den problematik jeg synes jeg har, så nu prøver jeg Jer.
At kalde det en problematik er nok i grunden en vældig overdrivelse, og så alligevel. Vi har altid talt om, at når jeg en dag blev gravid, så ville vi gå på rådhuset og blive gift, bare sådan hemmeligt, for at sikre hinanden bedst muligt. Det har jeg egentlig glædet mig rigtig meget til, og jeg har altid ment at ”man bliver gift inden man får børn”. Sådan er virkeligheden ikke altid, det ved jeg godt, og herhjemme ville økonomien heller ikke kunne klare det bryllup vi gerne vil have lige pt. Derfor forekom rådhusløsningen mig som et fint kompromis. Da jeg så blev gravid viste det sig, at han mente at det da først var ”til sidst”, altså sådan liiige op til fødslen, at vi skulle gå på rådhuset. Jeg gider bare ikke stå kæmpegravid og blive gift, fordi min ide jo var, at vi så ville nå at være gift lidt, inden vi blev forældre. Ville nå en bryllups”rejse”/weekend/middag – bare noget, for at fejre os to, uden børn.
Til det svarede han, at han bare ikke følte sig klar til at blive gift! Jeg accepterede og sagde, at så skulle vi selvfølgelig ikke det, for man skal jo ikke gøre noget mod sin vilje. Det var det samme da jeg gerne ville starte projekt baby, og måtte vente et ½ års tid på ham. Men igen, det gør jeg gerne, for det er noget man er to om!
Nu til den egentlige problematik for mig: det går mig rigtig meget på, at han er klar til at sætte et barn i verden sammen med mig, men ikke er klar til at blive gift med mig. Det har jeg altid syntes var noget mærkeligt noget, fordi et ægteskab skal være baseret på følelser, ikke bare på, at det rent juridisk ville være klogt. Jeg føler, at vi er nødt til at have et fælles 3. (barnet) for at han kan se sig selv blive gammel med mig, hvorimod jeg uden at tøve ville sige ja til at gifte mig med ham i morgen. Simpelthen fordi det er ham jeg skal blive gammel med, om vi har børn eller ej…
Og når man så skriver sådan noget, så virker det så banalt, men det føles kæmpestort inde i mig. Det føles som om, at jeg elsker ham mere, end han elsker mig, og jeg er træt af de ting han siger og gør, og mest IKKE siger og IKKE gør… Men måske har jeg også bare set mig sur på det hele, og er lidt i hormonernes magt stadigvæk.. Hjælp mig lidt – er det helt mærkelige følelser jeg sidder med?