Barsel, barn født for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.286 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

L-Mortil3

Ja jeg sad lige i bilen i morges, og kom pludselig til at tænke på noget!

Når man føder sit barn for tidligt, lad os f.eks. 8 uger før termin, går man så på barsel fra den dato, eller starter ens barsel først ved den egentlige termin? Jeg tænkter at man som mor til en for tidlig født jo således bliver snydt for noget barsel + barnet jo tit og ofte er længere bagud end en alderssvarende, og derfor har brug for at være hjemme lidt længere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Tulle28

Yes my dear det gør den... Døduretfærdigt! Så i den henseende kan det godt betale sig at gå 2 uger over termin.... Jeg fik PKS i uge 38+0, så jeg blev også "snydt" for 2 ugers barsel. GRRR!

Anmeld

12. oktober 2010

LinLin

Ja - men jeg synes der stod noget med at hvis barnet var indlagt inden det blev 40 uger eller noget, blev den tid lagt til... (i min overenskomst - det er nok forskelligt)

Anmeld

12. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvis barnet er indlagt, så starter barslen først efter man er kommet hjem fra sygehuset.

Anmeld

12. oktober 2010

helora

Zafir skriver:

Hvis barnet er indlagt, så starter barslen først efter man er kommet hjem fra sygehuset.

Nemlig. De knap tre uger, vi var indlagt på neonatalafdelingen blev ikke talt med i barslen.

Anmeld

12. oktober 2010

Tulle28

Zafir skriver:

Dét har du selvfølgelig ret i! Mindre detalje - og det er man jo som oftest, afhængig af, hvor meget for tidligt født barnet er.

Anmeld

12. oktober 2010

Lon1976

Line&Liam skriver:

Når man føder sit barn for tidligt, lad os f.eks. 8 uger før termin, går man så på barsel fra den dato, eller starter ens barsel først ved den egentlige termin? Jeg tænkter at man som mor til en for tidlig født jo således bliver snydt for noget barsel + barnet jo tit og ofte er længere bagud end en alderssvarende, og derfor har brug for at være hjemme lidt længere.

De 4 uger før, hvor man går fra til Barsel, hedder egentlig graviditetsorlov, og når barnet er født hedder det herefter barselsorlov. Når de 14 uger er gået, hedder det forældreorlov. Som allerede nævnt, hvis du er indlagt med dit barn, starter din barselsorlov når du bliver udskrevet.

Mit barn blev født 9 uger for tidligt, så jeg blev i den grad snydt for graviditetsorlov.

Håber det var til at forstå.

Anmeld

12. oktober 2010

annekarina

Hej alle sammen.

skal lige høre når man har termin den 6 marts 2011 men hvad så hvis fødslen bliver sat i gang tre uger før termin skal man så gå fra til barsel tre uger før.

venlig hilsen Karina.

Anmeld

12. oktober 2010

FruEllingsen

Min barsel startede den dag vi blev officelt udskrevet.

Det vi var indlagt talte heldigvis ikke med i min barsel. så skulle jeg jo nærmest allerede være startet igen...

Anmeld

12. oktober 2010

Klumpe-dumpe

Line&Liam skriver:

Da jeg fødte FT, blev det vi havde været indlagt på Neo lagt til i den anden ende, altså fik jeg 1½ mdr. mere... Da min datter var 2 mdr. blev hun akut-akut indlagt, og de 18 dage hun var indlagt der, fik jeg også det lagt til.... Dog kan man MAX få lagt 3 mdr. til.

Giver det mening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.