Mit første forsøg med royal icing.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.182 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Tina&Laura

Ufattelig nemt egentlig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

SoffiLine

Wow, godt gået !

Anmeld

12. oktober 2010

Tina&Laura

SoffiLine skriver:

Wow, godt gået !

Tak  ..

Anmeld

12. oktober 2010

Tina&Laura

Lige et billede mere :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. oktober 2010

Anne G

Sikke nogle rigtig flotte nogen

Anmeld

12. oktober 2010

K&S

Tina&Daniel skriver:

Ufattelig nemt egentlig

Ej, hvor ser det godt ud  jeg har aldrig prøvet Royal Icing - laver man det selv? Eller købes det færdigt? Jeg kunne da helt sikkert godt lige bruge så flotte muffins til en snarlig veninde-hygge-dag

Anmeld

12. oktober 2010

Mille83

Virkelig flot, hvordan har du lavet dit royal icing? 

Anmeld

12. oktober 2010

Mira0911

Total flotte... Lige det der, har jeg ikke tålmodighed til... 

Anmeld

13. oktober 2010

Tina&Laura

K&S skriver:

Ej, hvor ser det godt ud  jeg har aldrig prøvet Royal Icing - laver man det selv? Eller købes det færdigt? Jeg kunne da helt sikkert godt lige bruge så flotte muffins til en snarlig veninde-hygge-dag

Det laver man selv, og det er ikke engang svært! Smidder lige en opskrift.

Anmeld

13. oktober 2010

Tina&Laura

Mille83 skriver:

Virkelig flot, hvordan har du lavet dit royal icing? 

Her er den opskrift jeg har brugt, og så dog - flourmelisen tog jeg bare så jeg var tilfreds. Rettesnoren er at massen skal være fast, ikke stiv - men fast. 

Royal Icing

Vil du have en pæn afslutning for neden af din kage kan du med fordel bruge Royal icing. Du skal bruge en Tyl og en sprøjtepose. Til at starte med kan du bruge dem man kan købe i supermarkedet. ellers er det en god invistering hvis du vil fortsætte at købe dem i metal.

Du skal bruge:

1 Pasteuriseret æggehvide

ca. 300 gram flourmelis

1 tsk. citronsaft

Æggehviden hældes i en skål, og lades stå ca. en time for at opnå stuetemperatur (  hvis du ikke har tid til det, kan du komme dem i microovnen, men pas på at den ikke får for længe)

sigt lidt flourmelis i, herefter citonsaften, så igen flourmelis til du syntes at den er der (  prøv dig frem&nbsp indfarves nu med levedsmiddels pastafarve. Her brugte jeg bare alm. frugtfarve.

Ned i sprøjteposen og så er det bare i gang.

Run out

Er hvor du tager et motiv og ligger under en plastlomme og maler efter.

Find et mønstre som du vil have på din kage. print ud og lægges under plastlomme. lav noget royal icing og lav en lille potion stift, dette skal du bruge til at tegne omridset med. Princippet er det samme som vinduesmaling, hvis nogen husker det?

så har du en anden potion som ikke er så tyk som du maler med.

Når du er færdig med at tegne/male har det bedst af at tøre 2 til 3 dage da det ellers vil knække.

Har du ikke tid til at vente kan du også tegne/male direkte op kagen.  Du tager dit motiv og ligger over på din kage hvor du vil have dit motiv ( Uden plastlomme ) tag en knappenål og stik et lille hul gennem motivet og ned i pasten. Du kan vælge at tage motivet af nu og se om du kan tegne/male efter hullerne eller du kan drysse lidt cacao over hulerne herved kan du bedere se hvor du skal tegne/mal

God fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.