erfaring omkring vs start ved 6 mrd - er der nogen????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Eliza/lykke

Som I nok ved, skal Elizabeth starte i VS, når hun er 6 mrd. Og nu nærmer det sig altså...............

Hun er 5 mrd nu, og hun har første dag den 1. november.

Jeg har det OK med det, men alligevel tænker jeg på, hvordan det skal gå? Er der nogen derude, som har erfaring med at få jeres jeres børn passet omkring de 6 mrd, 7 mrd, eller 8 mrd???

Jeg har delte følelser om det, på den ene side er jeg spændt og glæder mig, på den anden side er jeg vildt bekymret.

Hjælp mig med erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Low

Jeg ved det desværre ikke da min søn kun er lidt over 3 mdr men jeg opper lige din tråd med denne besked i håb om at du får svar

Anmeld

13. oktober 2010

<3

Eliza/lykke skriver:

Som I nok ved, skal Elizabeth starte i VS, når hun er 6 mrd. Og nu nærmer det sig altså...............

Hun er 5 mrd nu, og hun har første dag den 1. november.

Jeg har det OK med det, men alligevel tænker jeg på, hvordan det skal gå? Er der nogen derude, som har erfaring med at få jeres jeres børn passet omkring de 6 mrd, 7 mrd, eller 8 mrd???

Jeg har delte følelser om det, på den ene side er jeg spændt og glæder mig, på den anden side er jeg vildt bekymret.

Hjælp mig med erfaring

Vi prøvede fordi vi tænkte at jeg så kunne få skrevet speciale de par timer mens han var der, vi forestilede os at han skulle være der i 3 timer om dagen hvor der var en lur involveret.

Men da vi stod med ham dernede så kunne vi ikke. han var så lille i forhold til de andre børn at vi droppede ideen og startede op igen da han var 10mdr

Anmeld

13. oktober 2010

Tullemor

Har ikke erfaring med vs men dp.

Min søn startede i dp da han var 6mdr da jeg mente at det var godt for ham at komme ud blandt andre børn. havde af personlige årsager ikke været i mødregruppe og der er en del (4) småbørn i omgangskredsen. Men havde meldt ham til da jeg søgte andet arbejde og fik jeg noget skulle jeg jo have en plads til ham. Fik dog ikke arbejde.

Valgte at starte ham op fra ca kl 8 så han lige kunne lege lidt inden hans formiddagslur og så hente ham når de var færdige med frokost så han kunne komme hjem og sove til middag - det gjorde vi i en uge og så startede vi med at han også sov middagslur og dp sms'ede når han vågnede og så hentede vi ham. Nu er han der fra ca 8 til halv tre og har fået frugt når han bliver hentet og er i øvrigt altid super glad for at være der.

Jeg er af den overbevisning at jo længere man venter med at få børn"ud" i pasning jo sværere er det for dem at give slip på mor/far. De har ikke den samme form for savn som 6mdr ifht til 10mdr hvor de er meget mere bevidste. Den/dem det er vværst for når de skal tidlig ud er forældre - men se positivt på det og nå en masse ting mens de er afsted og hav tid og overskud til dem når de kommer hjem igen.

håber det gav mening ellers spørg ind

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

Jeg har ofte kørt børn ind i vuggestuen på 6 mdr. og det fungerer uden problemer for de fleste børn

Anmeld

13. oktober 2010

Mumto3

Vi prøvede med vores den ældste. Først skulle han started da han var 6 mdr, så udskød vi det til 6½ mdr.

Det var godt nok hårdt! -og efter nogle måneder valgte vi at tage ham ud. Der var flere små på hans alder i vuggestuen (der var faktisk ikke nogen store børn), men det var bare SÅ forkert for ham at være væk fra mor i den alder. Vi er glade for at vi tog ham ud, for det var den rigtige beslutning for os/ham. Men der er jo forskel på børn. Der er sikker nogen på et ½ år, der har godt af at komme ud blandt andre børn og som trives med det.

Anmeld

13. oktober 2010

TbCp

To af mine dagplejeunger var 6 og 7mdr da de startede hos mig.
Det gik rigtig fint. Der var aldrig problemer med at de startede så tidligt.

Held og lykke med det.... Håber det kommer til at gå ligeså godt for jer

Anmeld

13. oktober 2010

twinboys

Kender masser af børn der er startet hos mig som 5-6 mdr alderen og det er gået super godt... det er dagplejen... har du lyst til at vide noget mere så kontakt mig gerne...

Send mig en pb så kan du få mit nr...

Majbritt

Anmeld

13. oktober 2010

Millesmammi

det vil komme an på selve barnet .. mille er 7 måneder, og hun kunne godt komme i dp nu, hvis det var det. hun elsker at være sammen med andre børn på sin alder, men jeg er bare ikke rigtig god til at skulle sende hende afsted, som 7 måneder og desværre er der heller ingen plads nogensteder her omkring nu men ellers kunne hun i hvert fald godt bruge at komme afsted bare nogle timer om dagen

Anmeld

14. oktober 2010

Eliza/lykke

Tak for alle jeres svar. Det var sørme rart, at der er andre som har lidt erfaring.

Jeg tror også, at det er mig, som er problemet.... jeg er jo hendes mor, og har haft hende i mig i 9 mrd. Nu skal jeg af med hende allerede 6 mrd efter, jeg så hende for første gang.

Jeg har det ok med det, men jeg er jo alligevel bekymret. Hvad hvis nu????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.