Update på barnets størrelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

hc=k

Hej alle på baby.

For noget tid siden skrev jeg et indlæg for at hører jer hvor store jeres børn var, fordi jeg synes at min dreng er meget lille.

Jeg kontaktede lægen for at få ham til at tjekke det bare så jeg kunne få klar besked. Vi kom så til lægen som kiggede på Kristopher. Han vejede ham og drengen vejer 10,9 kg hvilket er rigtig fint og det passer rigtig godt med hans kurve. Så målte han hvor høj Kristopher er og det blev så til 78,5 cm. hmmmm det passede overhovedet ikke særlig godt. Kristopher ligger godt under hans kurve og det er ikke så godt. Lægen sagde at vi skulle holde øje med Kristophers højde, vi skal måle ham hver måned i 6 måneder og skrive det ind i et skema. Hvis Kristophers kurve stadig falder i forhold til det den skal så skal vi ind på børneafdelingen og have tjekket hvorfor det er Kristopher ikke vokser som han skal.

Lægen sagde så at vi ikke skulle være bekymret som sådan. Kristopher trives rigtig fint og han kan alt det han skal kunne så det er ikke fordi han er syg på nogen måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Koen.

Krydser fingre for han måske bare lige står stille i det med at vokse, men det var nu ikke særlig lang han var Håber alting ordner jeg for jer.

Anmeld

12. oktober 2010

hc=k

lillespurv20 skriver:

Krydser fingre for han måske bare lige står stille i det med at vokse, men det var nu ikke særlig lang han var Håber alting ordner jeg for jer.

Tak for det. Nej han er nemlig ikke særlig lang og det givet lidt problemer nogle gange. ikke store problemer, men så alligevel. Det er svært for ham at nå ting, at komme op på stole, at holde i hånden og det er svært at købe sko og tøj der passer til han behov

Anmeld

12. oktober 2010

NatasjaL

vores datter er 3 måneder ældre og er samme højde og vejer lige meget.

Anmeld

12. oktober 2010

hc=k

NatasjaL skriver:

vores datter er 3 måneder ældre og er samme højde og vejer lige meget.

Der er også rigtig stor forskel på piger og drenge. Vi var kun opmærksomme på det fordi kurven var helt skæv og fordi der er noget i hans fars familie der kan gøre at man holder op med at vokse. Kristophers faster holdt op med at vookse da hun var 4 år, men ved hjælp at akkupunktur er hun vokset 20 cm på 8 år og det er jo ikke ret meget.

Anmeld

12. oktober 2010

NatasjaL

hc=k skriver:

Der er også rigtig stor forskel på piger og drenge. Vi var kun opmærksomme på det fordi kurven var helt skæv og fordi der er noget i hans fars familie der kan gøre at man holder op med at vokse. Kristophers faster holdt op med at vookse da hun var 4 år, men ved hjælp at akkupunktur er hun vokset 20 cm på 8 år og det er jo ikke ret meget.

nej, ikke når de siger 10 cm på et år fra det er 1, til en vis alder :-)

Anmeld

12. oktober 2010

hc=k

NatasjaL skriver:

nej, ikke når de siger 10 cm på et år fra det er 1, til en vis alder :-)

Hun er 12 nu og er ved at nå sine veninder i højde, men hun er stadig meget lille.

Anmeld

12. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

hc=k skriver:

Hej alle på baby.

For noget tid siden skrev jeg et indlæg for at hører jer hvor store jeres børn var, fordi jeg synes at min dreng er meget lille.

Jeg kontaktede lægen for at få ham til at tjekke det bare så jeg kunne få klar besked. Vi kom så til lægen som kiggede på Kristopher. Han vejede ham og drengen vejer 10,9 kg hvilket er rigtig fint og det passer rigtig godt med hans kurve. Så målte han hvor høj Kristopher er og det blev så til 78,5 cm. hmmmm det passede overhovedet ikke særlig godt. Kristopher ligger godt under hans kurve og det er ikke så godt. Lægen sagde at vi skulle holde øje med Kristophers højde, vi skal måle ham hver måned i 6 måneder og skrive det ind i et skema. Hvis Kristophers kurve stadig falder i forhold til det den skal så skal vi ind på børneafdelingen og have tjekket hvorfor det er Kristopher ikke vokser som han skal.

Lægen sagde så at vi ikke skulle være bekymret som sådan. Kristopher trives rigtig fint og han kan alt det han skal kunne så det er ikke fordi han er syg på nogen måde.

Dejlig han ellers trives, det er vigtigst...

De kloge børnelæger siger at det er helt okay at de falder 1 kurve/streg... Men nu ved jeg ikke hvad din prins blev målet til, forrige gang.

Spurgte lægen slet ikke til jeres kurver fra da I var små?

En ringe trøst er at Frederic aldrig har fulgt hverken sin egen kurve eller andre...

Han started med at ligge oppe på den øverste i højde, til nu at være faldet til under normal stregen. 

Aner ikke hvor lang han er for til kontrol hver 2 mdr siger et tal, egen læge noget andet, børne afd noget 3 og vi noget fjerde. Men vores målebånd siger 90 cm og vægt 9,9 kg. De har via blodprøver fundet ud af at han nok mangler væksthormon, men det er ikke noget de behandler på børne afd, men på børne amb. Så håber han bare er vokset en smule til næste kontrol, kan slet ikke overskue at skulle til at stikke ham med en pen hver aften og til endnu mere kontrol og blodprøver hver 2. mdr.

Hans vægt har hele tiden været på den laveste streg og ligner et hjerte diagram. Da han svinger fra uge til uge - mdr til mdr. Uden at medrgne op og nedture i hans vægt har han på 17 mdr taget 900 gram på - men vejer det samme som til 1 års undersøgelsen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.