Tullen85 skriver:
Bliver simpelthen lige nød til at høre hvad i andre gør når jeres børn ikke vil sove... Nu har jeg de sidste 4 dage brugt igennemsnit 1-1½ time på at få elias (9mdr) til at falde i søvn. Jeg vil helst ikke han skal ammes i søvn, for det bliver sådan en dårlig vane, men det har stort set været nød til hver gang.
Han græder og græder og græder helt vildt og hysterisk i op til en time i streg, har et par gange kastet op fordi han græd så meget... Har siddet ved siden af ham og holdt ham i hånden, har haft med inde i min seng og ligget ved siden af ham, har sunget, shhcet men intet virker... Han møver sig rundt og vender og drejer... Til sidst gir jeg op og ammer ham i søvn men det tager stadig 30 min ekstra før han sover...
Han bruger ikke sut, og falder altid i søvn når han sutter tommelfinger (
) men han kan slet ikke finde roen til det....
Han har aldrig haft problemer med at sove før, nu skriger han så snart han ser sin seng.. Det er simpelthen så hårdt at se ham SÅ ulykkelig...
Kan det være der der 9 måneders tigerspring? Han har ikke fået tænder endnu, men har 2 på vej, har han haft længe, men han er ikke spor pylret i løbet af dagen...
(han sover igennem om natten)
Hejsa.
Jeg tror også det er et 9 mrds spring, der sker der. Min venindes søn, som heller ALDRIG har givet problemer før, reagerede på samme måde. Han sov 12 timer om natten siden han var lille og lige pludseligt ændrede han sig. Han er nu 11 mrd og er sig selv igen, men der gik faktisk lang tid før det ændrede sig. Han blev også ammet i søvn. Hvad skal man ellers gøre??
Min lille datter er midt i 7 mrds spring, tror jeg. Hun ændrer sig også i forhold til, hvordan hun plejer at være. Det er sgu hårdt...men det gode er, at det altid går over .....det ved man. Men det kan nogle gange tage over en måned og det er dælme noget hårdt!!
har du læst vidunderlige uger? Det er en god bog. Den bekræftede mig i det, som jeg egentligt godt vidste om min datter. Det fik mig til at slappe af og tænke....det er kun en periode!! Og så slapper jeg lidt af. Men jeg er også en bogorm, som nogle gange har brug for at finde et svar i en bog (yes...en mærkelig belastning, hi hi). Der står for 9 mrds børn i bogen, at det er helt normalt at børn i den alder begynder at sove dårligere - og at det gør de fleste spædbørn. Måske nægter han at lade sig lægge i sengen eller er længe om at falde i søvn pludseligt, og vågner hurtigere /lettere og nogle kaster sig rundt i sengen som om det havde mareridt. Det er alt sammen helt normalt for den alder. Nogle børn er mere gnavne og omklamrende end andre og moren bliver ofte bekymret når barnet pludseligt opfører sig sådan og der står også, at moren ofte gerne vil forstå hvorfor barnet pludseligt gør sådan. Jeg synes der står en masse gode ting...
Så....det korte af det lange er, at det nok skal ændre sig og at du bare må være der for ham det han har brug for. Jeg ved ikke om det hjælper dig noget, men det var mit lille bidrag til dig ;-)
Held og lykke...
KNUSER