uheldet rammer os lige nu...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Guldklumperne

Nu kører alt den ballade med min søster jo....

Nu er vores hund syg. I får lige lidt forhistorie.....

Vi købte ham for ca 1 mdr siden af en familie, hvor deres mindste søn ikke kunne tåle ham. Vi købte ham, og troede at alt var i den skønneste orden.

Der gik ikke mange dage, før vi fandt ud af, at han havde en øjenbetændelse. Den lokale dyrlæge sagde, det er en kronisk øjenbet. da han har alt for meget hud i ansigtet (han er en engelsk bulldog). Vi fik en antibiotika behandling og øjendråber. Da behandlingen er ovre kan jeg godt se, at han har ret, for det forsvandt ikke. 

Jeg kontaktede den forhenværende ejer, om han var bekendt med dette? Nej det kendte han ikke noget til. Jeg har så i dag fået ham vurderet hos en dyrlæge med speciale i øjensygdomme. Min kære hund HAR en kronisk øjenbetændelse og han skal opereres imorgen, ellers bliver han blind indenfor meget kort tid

Jeg ringede den forhenværende ejer op igen i dag, da jeg har fundet en gammel regning blandt hundens papirer. De henvendte sig til en dyrlæge da Dalton (hunden) var 12 mdr pga en øjenbetændelse og hårtab, men vil ikke være ved det. Siger at det må være konen så, for han kender stadig ikke til det. Diagnosen som Dalton har er han født med, og jeg foreslår tidligere ejer et afslag i prisen. Det vil han ikke, så jeg siger til ham, at dette slipper han ikke godt fra. Han har solgt en syg hund, så derfor melder jeg ham, og går højere op med dette.

Vi har givet mange penge for hunden (9500), og skal give 6000 for op, og om nogle år skal han op igen

Hvordan har man samvittighed til, at sælge en syg hund? Jeg fatter det ikke, men jeg håber at vi har retten på vores side. Vi dummede os GEVALDIGT ved ikke, at lave en købskontrakt, men jeg håber der er hjælp at hente. Overvejer også, at gå til medierne...

Hvad mener i? er det ikke grotesk?

KH Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

afrobabies

Guldklumperne skriver:

Vi købte ham for ca 1 mdr siden af en familie, hvor deres mindste søn ikke kunne tåle ham. Vi købte ham, og troede at alt var i den skønneste orden.

Der gik ikke mange dage, før vi fandt ud af, at han havde en øjenbetændelse. Den lokale dyrlæge sagde, det er en kronisk øjenbet. da han har alt for meget hud i ansigtet (han er en engelsk bulldog). Vi fik en antibiotika behandling og øjendråber. Da behandlingen er ovre kan jeg godt se, at han har ret, for det forsvandt ikke. 

Jeg kontaktede den forhenværende ejer, om han var bekendt med dette? Nej det kendte han ikke noget til. Jeg har så i dag fået ham vurderet hos en dyrlæge med speciale i øjensygdomme. Min kære hund HAR en kronisk øjenbetændelse og han skal opereres imorgen, ellers bliver han blind indenfor meget kort tid

Jeg ringede den forhenværende ejer op igen i dag, da jeg har fundet en gammel regning blandt hundens papirer. De henvendte sig til en dyrlæge da Dalton (hunden) var 12 mdr pga en øjenbetændelse og hårtab, men vil ikke være ved det. Siger at det må være konen så, for han kender stadig ikke til det. Diagnosen som Dalton har er han født med, og jeg foreslår tidligere ejer et afslag i prisen. Det vil han ikke, så jeg siger til ham, at dette slipper han ikke godt fra. Han har solgt en syg hund, så derfor melder jeg ham, og går højere op med dette.

Vi har givet mange penge for hunden (9500), og skal give 6000 for op, og om nogle år skal han op igen

Hvordan har man samvittighed til, at sælge en syg hund? Jeg fatter det ikke, men jeg håber at vi har retten på vores side. Vi dummede os GEVALDIGT ved ikke, at lave en købskontrakt, men jeg håber der er hjælp at hente. Overvejer også, at gå til medierne...

KH Rikke

Jo, det er da godt nok for dårligt... Hans samvittighed må godt nok ligge på et meget lille sted... Jeg synes bare at i skal gøre hele vejen med det... Ring til tv2 Basta, er det ikke dem man kan kontakte, hvis man har sådanne sager...

Anmeld

12. oktober 2010

Guldklumperne

Havde godt nok håbet på flere svar

Kom nu alle jer bag skærmen, der må da sidde en som måske har prøvet det samme, eller har nogle gode råd.

Har grædt og grædt her til aften, da det virkelig har sine omkostninger det her. Både økonomiske og følelsesmæssigt.

Anmeld

12. oktober 2010

KarinaIda

Guldklumperne skriver:

KH Rikke

Hold da op.. sikke synd for hunden og jer....

Men kender lidt til sådan noget.. Min mor købte en lille chihuahua for godt 3 mdr siden, og da den var lidt over en uge gammel, begyndte den også og tabe pelsen ved øjnene og næsen, og det vidste sig også den har en kronisk øjensygdom. Dette ville tidligere ejer heller ikke kendes ved, og ville ikke slå af i prisen eller noget på hunden!!! Dette er en lille hvalp vi snakker om...

Anmeld

12. oktober 2010

louise8723

hvor er det synd for hunden!

men hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikk der er meget hjælp at hente uden købskontrakt :/

Anmeld

12. oktober 2010

Pia.

AV MIT HUNDEHJERTE...

Desværre tror jeg ikke der er meget hjælp at hente - netop fordi du ingen købs kontrakt har... Det var godt nok en dyr hund I har købt når man tænker på den ikke er hvalp.. jeg har selv købt hund til 11.000 men har så fået dem fra hvalp...

Men FØJ en sælger - hvordan kan han få sig selv til at sælge dig en syg hund... har du prøvet at kontakte hans gamle dyrlæge - det er vist de bedste beviser du får hvis du vil forsøge at gå videre med det...

Knus og pøj pøj med det hele og god bedring med den stakkels hund...

Anmeld

12. oktober 2010

Miamaja

DET er godt nok kummerligt. Men ja, saadanne mennesker findes desvaerre... Jeg kan desvaerre ikke raade dig til noget, da jeg ikke kender det juridiske element. Du har jo mulighed for at bevise de har kendt til sygdommen med de papirer fra dyrelaegen. Jeg ville nok ringe dyrelaegen, som de tog hvalpen hen hos i sin tid, og faa det bekraeftet. Saa har du nemlig et sagskyndig vidne.

Man kan desvaerre ikke vide sig for sikker naar man kober vovse. derfor er det bedst med en kobsaftale der skrives under. isaer naar man kober en dyr hvalp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.