Kvalme !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Saram

Hej alle..

Jeg er gravid i uge 7+2 og har i snart to uger haft en NÆSTEN konstant kvalme med opkastninger, rimelig tit.
Er der ikke nogen der har nogle gode råd omkring det???

Knus Sara.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Lisbeth85

Hmm, hav lidt ved sengen, så du altid kan tage lidt om morgenen, hvis det er værst der. Mariekiks, agurk, kakaomælk og youghurt hjalp mig igennem tiden med meget kvalme. Ellers ting, som kan moses, når de har været kogt (kartofler, gulerødder...) Synes det var svært at spise stærke ting, så holdt mig til så neutrale ting som muligt.

Held og lykke

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

Saram skriver:

Hej alle..

Jeg er gravid i uge 7+2 og har i snart to uger haft en NÆSTEN konstant kvalme med opkastninger, rimelig tit.
Er der ikke nogen der har nogle gode råd omkring det???

Knus Sara.

puha, havde det desværre selv sådan. Kan nok kun råde dig til at spise hvad du har lyst til når du har lyst, og prøve at tvinge lidt mad i dig om morgenen, for går ens blodsukker ned, forstærker det jo bare kvalmen. læg mærke til hvad der kan give dig kvalme, alt fra lugte til mad, jeg fik det ekstremt dårligt af kaffelugten, og er stadig ikke god til den.

Håber snart det bliver bedre

Anmeld

11. oktober 2010

Saram

Okay, mange tak for svarene.
Jeg må jo bare prøve mig lidt frem, det er vel også forskelligt hvad der hjælper på en.

Den med mariekiks, har jeg prøvet, har dog ikke følt de har hjulpet så meget endnu, men det andet må jeg få afprøvet!

Anmeld

11. oktober 2010

Julieogbaby

Jeg døjer også med kvalme. Min læge siger, at man får kvalme når ens blodsukker er for lavt, så egentlig skal man bare sørge for at spise lidt og ofte. Jeg kan næsten holde min kvalme nede sådan, og spiser for det meste frugt mellem måltiderne - nemt og sundt!

Anmeld

11. oktober 2010

samson

Åh ja, den kvalme Jeg har dog haft fantastiske erfaringer med akupunktur - blev nærmest et nyt menneske

Rigtig god bedring

Anmeld

12. oktober 2010

mahanna

hejsa ingefær te skulle værer rigtig godt,har jeg fået fortalt af flerer som har lidt meget af kvalme, kan dog ikke selv udtale mig da jeg detsværer ikke er gravid i nu, men det er da vær at prøve måske. det kan købes i netto. håber det hjælper

Anmeld

12. oktober 2010

Assi

intet mad hjalp desværre på mig -men jeg kan varmt anbefale akupunktur!

Anmeld

12. oktober 2010

Snefnug1984

Seaband armbånd super opfindelse...

Anmeld

12. oktober 2010

JustMe

Åh ja, den kvalme Jeg har dog haft fantastiske erfaringer med akupunktur - blev nærmest et nyt menneske

Rigtig god bedring

What she said! Jeg har døjet meget med kvalme og en ekstrem udmattelse resulterende i, at jeg kun kunne stå op i 10 min, før jeg var ved at besvime. Kunne næsten ikke spise noget, kastede op hver ½. time i starten og sov ca. 18 timer i døgnet. Var kun vågen et par timer ad gangen.

Blev så anbefalet akupunktur af en bekendt, og har det så meget bedre nu. Heldagskvalmen er blevet til morgenkvalme med svag kvalme resten af dagen. Jeg kan næsten spise normale størrelser måltider og kan spise flere ting. Kan nu både køre bil igen og gå en lille tur med hunden og sover kun 10-12 timer i døgnet og næsten sammenhængende. Jeg har stadig kun fået 2 behandlinger, men jeg håber så inderligt, at bedringen bliver ved, indtil 2. trimester uden den slags gener

Kort sagt: Akupunktur er VIRKELIG et forsøg værd, hvis man døjer meget! Nogle er ikke så gode til det, så en med erfaring vil klart være at foretrække

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.