Tunmousse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.207 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Jakob'sMor

Hej piger...

Må man spise tunmousse når man er gravid - det er jo fisk. Min veninde sagde bare at hendes læge havde sagt at tun ikke er så godt - min læge sagde at fisk er godt 2-3 gange om ugen??

Er lidt forvirret??

Hilsen

Betina 26+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

B&J

BetinaMikkel skriver:

Hej piger...

Må man spise tunmousse når man er gravid - det er jo fisk. Min veninde sagde bare at hendes læge havde sagt at tun ikke er så godt - min læge sagde at fisk er godt 2-3 gange om ugen??

Er lidt forvirret??

Hilsen

Betina 26+1

Kan slet ikke se hvorfor du ikke må spise tun...

det er sundt med fisk spis løs

Anmeld

11. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Selvfølgelig må du det :-)

Du skal bare holde lidt igen med tunen (ikke spise det flere gange om ugen). Tun ophober tungmetallet cadmium, og det er et østrogenlignende stof, som kan give hormonforstyrrelser hos (især drenge-) fostre.

Du skal generelt holde lidt igen med rovfisk, - helleflynder, tun mv..

Men spis gerne fisk! Det er super godt at bygge baby på! Godt for den lilles hjerneceller især! ;-)

Det kan tilføjes at fisk fra Østersøen er nogle af de "farligste", da de har et ret højt indhold af "giften" i sig... 

Kh.

Anmeld

11. oktober 2010

quar20

Hmm... Jeg har nu ikke hørt om at du ikke må spise fisk..!! Mener rå fisk er no go..!!

Altså herhjemme spiser vi altså fisk 1 gang om ugen..!!

Anmeld

11. oktober 2010

Jakob'sMor

Ja det lød også mytisk i mine øre, men ville alligevel lige være sikker... :-) tak :-)

Så står den alligevel på tunmousse til gæsterne i weekenden :-)

Anmeld

11. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Det er de store rovfisk man skal holde lidt igen med... Fordi de ophober tungmetaller (bl.a. Cadmium og bly) men alle andre fisk kan du bare spise løs af... Og tun mousse een gang om ugen går også... Den tun der er på dåse er ofte lavet af de mindre tun, og de er ikke så slemme som de store...

Rå fisk er No Go... Det er alt råt kød og upasteuriserede mælkeprodukter... Pga parasitter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.