Eksperthjælp: Kost under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Lena Bæk-Madsen

"Kost under graviditet"

hej lena.

jeg fandt ud af igår at jeg er gravid. har ikke været ved lægen endnu, men skal i morgen.

jeg kunne godt tænke mig lidt gode råd angående kost. hvor meget og hvor tit. altså igår aftes spise jeg god aftensmad. og 2 timer senere, havde jeg det som om jeg ikke havde spist i flere dage. så spiste inden jeg gik i seng. og vågnede op kl 5 i morges, og var ligeså sulten igen, og gik så ud for at spise havregryn.

jeg er også i den slanke ende. jeg vejer ca 52 kg, og er 162 høj. jeg er 19 år gammel. det der er problemet, er, at jeg er meget lidt glad for fed mad. altså for meget sovs og fedt osv. men jeg kan helller ikke holde ud at gå og være sulten hele tiden.

så vil gerne vide hvordan jeg spise bedst, og mest fornuftigt, så jeg får det jeg skal ha, det den bette skal have, uden at det er for meget og for usundt,

sjovt nok havde jeg lyst til brune kartofler i morges kl 07. lidt underligt. 

jeg er rigtig glad for den positive test, og det samme er min kæreste. så det er bare fantastisk.

mange hilsner den Sultne.

Lenas svar

Kære den sultne

Tak for dit svar og tillykke ;-)

Det er meget normalt at man spiser meget de første 3 måneder og også at man har et underligt madbehov... 

Det er vigtigt at du spiser en sund og varieret kost så du giver dit barn og dig selv alle de rigtige næringstoffer og spiser små måltider dagen igennem så du holder et stabilt blodsukker og også den vej kan undgå for meget kvalme. Spis min hver 3 time, dvs 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider.

Dine hovedmåltider skal bestå af gode grøntsager, gerne friske eller dampet, gode fedtsyrer som fede fisk, nødder, koldpresset olier, pestoer og avocado. Proteiner som bønner, fjerkræ, lyst kød, vildt, æg og fede fisk samt bær, rodfrugter og masser af krydderurter.

Mellemmåltiderne kan være lidt avocado, lidt grøntsagsstænger, humus, æble og nødder mm.

Hvis du sammensætter din kost rigtigt vil du ikke opleve så meget sult. Sørg altid for at have lidt mandler og kiks ved hånden.

Du kan supplerer op med;

2x omnimin (1morgen og 1 aften)

2xEpa-Gla

De Bedste hilsner

Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.