Børnepenge hvordan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er i tvivl hvordan det funker med de børnepenge.

Min kæreste som jeg bor sammen med har 2 børn fra tidliger som bor hos os. Vi venter os et fællesbarn som så er mit 1 barn.

Hvordan kommer det til at funke med de børnepenge for os ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Snefnug1984

Hej piger

Jeg er i tvivl hvordan det funker med de børnepenge.

Min kæreste som jeg bor sammen med har 2 børn fra tidliger som bor hos os. Vi venter os et fællesbarn som så er mit 1 barn.

Hvordan kommer det til at funke med de børnepenge for os ?

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt... I vil kun få børnepenge for de 2 store børn, hvis de har adresse hos jer og faderen har forældremundigheden. Og hvis de har det, ja så får i børnepenge for 3 børn når den lille kommer.. Pengene bliver udbetalt hver 3. måned..

Anmeld

11. oktober 2010

Anonym trådstarter

SolsikkeBlomst skriver:

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt... I vil kun få børnepenge for de 2 store børn, hvis de har adresse hos jer og faderen har forældremundigheden. Og hvis de har det, ja så får i børnepenge for 3 børn når den lille kommer.. Pengene bliver udbetalt hver 3. måned..

Ja han har fuld forældremyndighed over begge hans 2 børn.

Det jeg gerne vil vide om de nye regler berør os det med at efter 3 barn får man mindre, da hans børn ikke er mine ? Men vores fælles barn bliver hans nr 3 og mit. nr 1 ?

Anmeld

11. oktober 2010

Snefnug1984

Anonym skriver:

Det jeg gerne vil vide om de nye regler berør os det med at efter 3 barn får man mindre, da hans børn ikke er mine ? Men vores fælles barn bliver hans nr 3 og mit. nr 1 ?

Altså han får vel penge for sine egne børn og så får du penge for jeres fælles? Men jeg ved ærlig talt ikke hvordan det fungerer, når I ikker er gift og det er sammenbragte børn (eller er i det?)..

Håber der er nogle andre kloge hoveder derude..

Anmeld

11. oktober 2010

Valle81

Anonym skriver:

I vil ikke blive berørt - børnepengene følger forældremyndighedshaveren og da du ikke har noget med forældremyndigheden at gøre over de to store er det seperat. Din kæreste har loft på 35000 om året og det har du også.

Så nej i bliver ikke berørt -

Anmeld

11. oktober 2010

Lillefe

Hejsa det kan jeg svare på for vi får nemlig også en nr. 3 herhjemme.. (nr. 1 er ikke min bio) Og der tager de ud fra den som har forældre myndigheden.. dvs. at din mand vil få for de to første. Og så vil du få for den lille.. så det kommer først til at påvirke jer sådan "rigtigt" når i får nr. 3

Anmeld

11. oktober 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Hejsa det kan jeg svare på for vi får nemlig også en nr. 3 herhjemme.. (nr. 1 er ikke min bio) Og der tager de ud fra den som har forældre myndigheden.. dvs. at din mand vil få for de to første. Og så vil du få for den lille.. så det kommer først til at påvirke jer sådan "rigtigt" når i får nr. 3

Altså skal lige være sikker på jeg forstår det....vil det sige at det først påvirker os når vi får barn nr3 fælles ?

Anmeld

11. oktober 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Altså skal lige være sikker på jeg forstår det....vil det sige at det først påvirker os når vi får barn nr3 fælles ?

Jep.. det påvirker selvfølgelig lidt når nr to kommer men det er ikke så slemt..

Anmeld

11. oktober 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Jep.. det påvirker selvfølgelig lidt når nr to kommer men det er ikke så slemt..

???

Anmeld

11. oktober 2010

oerbaek

nu har jeg så også et spørgsmål

Er loftet sat op til 35000 årligt eller hvordan, jeg syns ikk ehelt jeg kan følge med i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.