Aktivt drømmeliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Jeg har i nogen tid nu, og jeg tror, det er siden, jeg blev gravid, haft nogle heftige drømme. Jeg drømmer meget livligt og intenst. Måske er det et spm om, hvorvidt og hvor meget man husker sine drømme eller ej, når man er vågen. Lige for tiden er de meget levende for mig, også når jeg vågner.

Som barn og ung havde jeg også et heftigt drømmeliv. Det var som at tage på rejser hver nat og jeg var ind imellem helt forkulret, når jeg vågnede, fordi jeg bare havde oplevet så meget. På et tidspunkt overvejede jeg at skrive filmmanuskripter efter de bedste af dem

Men de seneste år har jeg ikke drømt særlig aktivt. Eller jeg har ihf ikke kunnet huske dem så levende. Nu er de kommet tilbage og tænker på, om det er pga graviditeten. Altså om det kan være hormonbestemt ?

Jeg sover også tungere og bedre nu, hvor jeg er blevet gravid, hvor jeg ellers i perioder kan have svært ved at få en ordentlig nattesøvn.

Er der andre, der oplever fænomenet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Nå....jeg er åbenbart den eneste, der oplever det fænomen

Anmeld

14. oktober 2010

Pena

thilde-tusindfryd skriver:

Nå....jeg er åbenbart den eneste, der oplever det fænomen

Nu er jeg ikke gravid, så ved ikke om det er et graviditetsfænomen. Men jeg har også perioder hvor mine drømme er meget vilde og tydelige når jeg vågner. Hvis det er en dårlig drøm sidder den i mig hele dagen. Nogle er så fantastiske at man tænker at den som film ville blive et hit.

Men jeg ved ikke hvad der giver disse drømme som man husker extra godt. Du kunne prøve at google det.

Anmeld

14. oktober 2010

Pena

Kan læse et andet sted at andre gravide også oplever dette. Jeg googlede "tydelige drømme"

Anmeld

14. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Søddepødde skriver:

Kan læse et andet sted at andre gravide også oplever dette. Jeg googlede "tydelige drømme"

Ok, spændende. Kan du ikke lægge et link ind til, hvor du har læst det ?

Anmeld

14. oktober 2010

Maja_4000

Jeg drømmer også meget .. Og når jeg vågner kan jeg ikke helt finde ud af, om det var virkelighed eller ej :s
F.eks. drømte jeg at min kæreste var en dum nar .. Og da jeg vågnede var jeg bare mega sur på ham .. Og han fattede ikke , hvad han havde gjort xD Haha ..

Tror der er en del gravide som drømmer mere end ellers .. Jeg kender i hvert fald et par stykker :b

Anmeld

14. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Maja_4000 skriver:

Jeg drømmer også meget .. Og når jeg vågner kan jeg ikke helt finde ud af, om det var virkelighed eller ej :s
F.eks. drømte jeg at min kæreste var en dum nar .. Og da jeg vågnede var jeg bare mega sur på ham .. Og han fattede ikke , hvad han havde gjort xD Haha ..

Tror der er en del gravide som drømmer mere end ellers .. Jeg kender i hvert fald et par stykker :b

stakkels mand !

Spændende at høre, at der er andre, der oplever det i forbindelse med graviditet.

Selvfølgelig kan godt have aktive drømme i perioder i ens liv. Men for mit vedkommende er det faktisk meget længe siden, jeg har haft så livlige drømme. Det er først kommet med graviditeten nu her. Og de er også så stærke og kraftige, at de kan påvirke mit humør hele dagen efter.

Nu er "min mand" ikke i nærheden til daglig, så det kan da heldigvis ikke gå ud over ham

Anmeld

14. oktober 2010

Maja_4000

thilde-tusindfryd skriver:

stakkels mand !

Spændende at høre, at der er andre, der oplever det i forbindelse med graviditet.

Selvfølgelig kan godt have aktive drømme i perioder i ens liv. Men for mit vedkommende er det faktisk meget længe siden, jeg har haft så livlige drømme. Det er først kommet med graviditeten nu her. Og de er også så stærke og kraftige, at de kan påvirke mit humør hele dagen efter.

Nu er "min mand" ikke i nærheden til daglig, så det kan da heldigvis ikke gå ud over ham

Det var faktisk meget sjovt :b Det var ligefør han undskyldte for noget , som han egentlig ikke havde gjort

Jeg har aldrig haft så aktive drømme før .. Ikke hvad jeg kan huske i hvert fald .. Og det har stået på siden jeg var .. 13 uger henne , tror jeg .. Så jeg giver graviditeten skylden .. Nu må vi se om det stopper når hun kommer ud engang (hvis jeg altså så får lov at sove )

Anmeld

14. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Maja_4000 skriver:

.. Nu må vi se om det stopper når hun kommer ud engang (hvis jeg altså så får lov at sove )

Ja, det er jo lige det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.